Aviseringar
Rensa alla

Efterträdadande språkrör för Miljöpartiet är valda


Ämnesstartare

Efterträdarna för Miljöpartiets Maria Wetterstrand och Peter Eriksson är nu valda. Det nya paret som ska leda partiet dom kommande två mandatperioderna heter Gustav Fridolin & Åsa Romsom. Som den trogna Miljötaliban jag är tänker jag ta hedra detta tillfälle genom att byta visningsbild till Gustav Fridolin.

Vad tycker ni om paret?
Hade det funnits några bättre kandidater?
Fria kommentarer.

Klipp från SVT-Forum: http://svtplay.se/v/2432623

​ http://svt.se/2.22620/1.2432547/asa_romson_blir_nytt_sprakror_tillsammans_med_gustav_​fridolin

Åsa Romson blir nytt språkrör tillsammans med Gustav Fridolin

Åsa Romson tog platsen bredvid Gustav Fridolin som Miljöpartiets nya språkrör. Medan Fridolin var given var det kamp in i det sista mellan Romson och motkandidaten Mikaela Valtersson.

Till sist blev ändå utslaget tydligt. Romson fick 200 röster och Valtersson 59. Stödet för Fridolin var överväldigande, han fick 94,9 procent av ombudens röster i det andra språkrörsvalet.

Romson och Fridolin möttes av jubel och applåder.

-Tack ska ni ha. Det känns som att stå på en perrong med en biljett till en station man inte besökt. Tack för att jag får vara medlem i Miljöpartiet. Det är skönt att vara hemma igen, sade Gustav Fridolin.

-Ni har givit mig det mest hederssamma uppdrag jag kan tänka mig, sade Romson i sitt tacktal.


   
Citera
Ämnesstartare

Känner lite /care

Partiledare & språkrör kan inte påverka hur jag röstar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingen större koll på Romson. Gillade Fridolin lite förut, när han gjorde div. grejer som var lite coola för en riksdagspolitiker (civil olydnad o.dyl. om jag inte missminner mig). Nu verkar han gått och blivit slipprig av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dem verkar ju inte sämre än Juholt iaf


   
SvaraCitera

Är mest bara glad att man slipper Wetterstrands otroligt jobbiga ansikte.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Miljötalibanen:

Bra (Du röstade på detta alternativ)

maria blir nog svår att toppa, men fridolin verkar va skön så. nya tjejen vet jag inget om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen riktig koll på dem. Min första reaktion var: vad tråkiga de verkar vara.

Gillade Wetterstrand och Eriksson.


   
SvaraCitera
KSENIA

Miljötalibanen:

Bra (Du röstade på detta alternativ)

pga: gillar fridolin
har 0% koll på bruden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Är mest bara glad att man slipper Wetterstrands otroligt jobbiga ansikte.

Så rätt. man får ett stressat intryck av henne när hon debatterar. hon överarbetar munnen något kopiöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Fridolin

fint efternamn, låter som en fiol gjord på frigolit.


   
SvaraCitera

Miljötalibanen:

Bra (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

<3 erik saade (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är du anarkandi btw?


   
SvaraCitera

Fridolin verkar vara en vettig person. Vet dock inte så mycket om Romson. Men tror nog det kommer gå bra för dom blir dock svårt för dom att toppa deras företrädare.


   
SvaraCitera