Aviseringar
Rensa alla

Egen lägenhet behöver bredband


Ämnesstartare

Om ett par veckor ska jag flytta hemifrån och jag är i stort
behov att fixa lite saker innan jag flyttar. Bland annat är av dessa saker bredband.

Jag har kollat runt lite men vet inte vad jag ska leta efter, men har hört mig
för hos Uppsalahem och i dagsläget finns inte fiber(fiber får området 2015). Nåväl om jag tar bredband via talejacket måste
jag ha hemtele och betala för den skiten med då? Jag kommer ändå bara använda
min mobil.

Har ni några tips på billigt bredband?


   
Citera

Kör på bannhof, bra internet och relativt billigt


   
SvaraCitera

Hade inte fixat lång tid utan fiber, mvh bortskämd 

finns d inga alternativa bostäderi andra områden med fiber indraget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: finns d inga alternativa bostäderi andra områden med fiber indraget?

Jo men man behöver längre kötid där.  Dessutom har jag aldrig haft fiber så jag klarar mig på ADSL.


   
SvaraCitera

Aha, du ska ändå bara använda mobilen och dess 3g/4g. öö, nä, varför skulle de påtvinga dig en bredbandsuppkoppling? 


   
SvaraCitera

My dreams are her: Nåväl om jag tar bredband via talejacket måste jag ha hemtele och betala för den skiten med då?

Ja det måste man tyvärr, i alla fall förr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Aha, du ska ändå bara använda mobilen och dess 3g/4g. öö, nä, varför skulle de påtvinga dig en bredbandsuppkoppling?

Nu har du nog läst lite knasigt, jag behöver bredband till mina datorer. Det är hemtele jag  inte vill ha utan kommer ringa med mobilen.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Om du väljer telia som bredbandsleverantör så behövs inte telefonabonnemang. Men hur det är hos andra vet jag ej. Telia är tvingade att erbjuda enskilda bredbandsanslutning utan att kunden har ett telefonabonnemang


   
SvaraCitera

My dreams are her: Nu har du nog läst lite knasigt, jag behöver bredband till mina datorer. Det är hemtele jag  inte vill ha utan kommer ringa med mobilen.

haha jasså.. Hmm, varför inte ringa till leverantören och höra? Glad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: haha jasså.. Hmm, varför inte ringa till leverantören och höra?

Tänker göra de men måste hitta billiga alternativ som jag är intresserade av först.


   
SvaraCitera

Kolla om huset du ska flytta in i har ett avtal med någon leverantör oxå. Är ju com-hem hus o liknande ibland, tror man blir mer eller mindre tvingad till det bolaget då

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: Är ju com-hem hus o liknande ibland, tror man blir mer eller mindre tvingad till det bolaget då

Några sådana krav finns ej.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Några sådana krav finns ej.

Vad för hastighet känner du att du behöver? Dem flests bolagen har bredband utan telefoni, eller så ingår det för ungefär samma pris


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: Vad för hastighet känner du att du behöver?

Är van vid 8 mbit, det är var jag surfar med exakt just nu. Via ADSL kan man dock få högst 60 mbit.

Edit: Bahnhof hade rätt schyssta priser på ADSL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo: Kör på bannhof, bra internet och relativt billigt

My dreams are her: Edit: Bahnhof hade rätt schyssta priser på ADSL.

Schyssta var priserna men det kunde inte levererar till min kommande adress. Detta verkar krångligare än jag trodde från början.


   
SvaraCitera