Aviseringar
Rensa alla

Egen lägenhet under 1'a ring.


Ämnesstartare

Hai Hai.
Jag studerar 2,5 mil hemmifrån.
Jag har bott i en by under 15 år nu (16 år gammal) och Min mor ägen en 1'a i en stad 1,5 mil från oss och den är mycket närmare staden jag studerar i... nej vafan..

Lägenheter ligger i Karlskoga och jag Studerar i Kristinehamn. Mycket bättre busstider mellan dom städerna än senväg till kga sen till khamn...

Och under 2'an ska jag studera plåt och lack i karlstad, då ska jag antagligen köpa lägenhet i kristinehamn sen köra mellan karlstad och där Ist för 6 mil fram o tebaka.

Men jag får ju inte så många Inkomster utan jobb för att ha råd med lägenhet.

Därför vill jag prova att bo i lägenheten i Kga sen ta buss mellan khamn o kga ist för 1,5 extra mil.

låter inte de smartare? 😛
Morsan höller inte me


   
Citera

pimpboi93:

Men jag får ju inte så många Inkomster utan jobb för att ha råd med lägenhet.

om restiden till din skola är över 2 timmar per dag har du rätt till inackorderingstillägg från csn. Det är inte så mycket, men minst 1300 kr får du, ibland ännu mer.
Tack vare det klarade jag att flytta hemifrån under första året på gymnasiet. Annars skulle jag nog inte haft råd.


   
SvaraCitera

pimpboi93:

Men jag får ju inte så många Inkomster utan jobb för att ha råd med lägenhet.

så länge du studerar på gymnasiet så är dina föreldrar försörningsskyldiga enligt lag vare sig du bor hemma elr inte, plus att du kan få inakorderingstilläg och bostadsbidrag.


   
SvaraCitera

Din mamma känner dig bättre än vad vi gör, & hon tycker tydligen inte att du är ansvarsfull nog.


   
SvaraCitera

pimpboi93:

Och under 2'an ska jag studera plåt och lack i karlstad, då ska jag antagligen köpa lägenhet i kristinehamn sen köra mellan karlstad och där Ist för 6 mil fram o tebaka.

låter onödigt, inte bättre att bo i karlstad då? vem fan bor i kristinehamn frivilligt liksom? [wink]