Aviseringar
Rensa alla

Eget företag


Ämnesstartare

Hej, jag är en tjej på 14 år som har länge sedan hon var liten velat ha ett eget företag mest för att hon alltid set sina föräldrar jobba så hårt för andra, och hon vet nu att det ända som skulle fungka för henne är att ha eget. Jag har så många idér men alla som jag fråga om dom tycker att jag ska köra på att eget företag säger, nej vänt du är ung fortsätt leva, men jag vet vad jag vill nu jag behöver bara vetta vad andra tycker om det. Vad tror ni är jag för ung, jag tror ju inte det men.


   
Citera

Vänta till du går på gymnasiet och läs företagsekonomi och starta ett UF företag, det är lärorikt och roligt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, antar att det kanske är det bästa [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, antar att det kanske är det bästa [cry]


   
SvaraCitera

wow, om man refererar till själv i tredje person borde man starta företag. kan bli hur koolt som helst!


   
SvaraCitera

tredje person ahhahahas va tvungen o oxå skriva de för tänkte skriva d einnan ja såg att du skrev de oxå


   
SvaraCitera

HIV POSETIV[party]


   
SvaraCitera

va vill du ha för förtag


   
SvaraCitera

Posetiv:

Vad tror ni är jag för ung, jag tror ju inte det men.

Ung eller inte, om du tror att du kan klara av det, kör på. Men jag rekommenderar nog inte detta utan att du inser alla riskerna (och chanserna) med vad det innebär. T.ex kan du förlora mer än du vinner (om du ens vinner något) på att ha företaget.

Prata med dina föräldrar om det om du inte gjort det. Om de kan stötta dig på något sätt vore det skönt för dig. Kommunen brukar kunna erbjuda hjälp när man startar dessutom. Vissa kommuner har även så att man kan ha ett eget företag under sommaren, lite sent för det nu men kolla upp det till nästa månad om du vill testa detta.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Posetiv:

som har länge sedan hon var liten

Posetiv:

det ända som skulle fungka

Posetiv:

idér

Posetiv:

köra på att eget företag

Posetiv:

vänt du är ung fortsätt leva

Posetiv:

jag vet vad jag vill nu jag behöver bara vetta

Med ditt språkbruk i åtanke borde du nog satsa på skolan istället för att leka företag. Prata med dina föräldrar; de borde kunna hjälpa dig att få specialpedagog och extra undervisning i svenska. Du kan bara glömma att lyckas med att driva eget utan grundläggande kunskaper i svenska, engelska, matte och samhällskunskap.


   
SvaraCitera

Hon borde nog vänta


   
SvaraCitera

Om jag minns rätt så måste du ha fyllt 16 år först.. Det skadar nog inte att vänta tills du är runt 20.. [cute]


   
SvaraCitera

Birgrrr:

kan bli hur koolt som helst!

bara för att en F14 inte kan sin gramatik behöver man inte skjunka till samma nivo

Posetiv:

Vad tror ni är jag för ung, jag tror ju inte det men.

Tror det går bättre för ditt företag om några år, så vänta. [rolleyes]


   
SvaraCitera