Aviseringar
Rensa alla

Egocentrisk och smått narcissistisk flickvän?


Ämnesstartare

Jag skaffade en flickvän för ett tag sedan, och jag har märkt mer och mer att hon alltid ska vara i centrum vad vi än pratar om.

Berättar jag något så säger hon t.ex "Men det var ju som när jag.." "Jaha, men jag har också.." "Jag" "Jag" "Jag". Hon visar inte det minsta intresse för vad jag faktiskt har gjort. Men hon tar för givet att jag ska sitta och lyssna på vad hon har gjort och visa ett stort intresse, ställa frågor osv.

Det blev väldigt kortfattat, men ni förstår nog vad jag menar. [bigsmile]

Är det någon som har varit med om något liknande? [smile] Synpunkter?


   
Citera

Sådär är min mamma, det hjälper när man säger till. Då skäms hon. Babblar hela tiden bah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babbla tibax o strunt i om hon lyssnar ellr inte. Hämnd lönar sig alltid, öga för öga tand för tand


   
SvaraCitera

dumpa... sånna personer är inte värda ett dyft. dom kan man lika gärna låsa in i en madrasserad cell så kan de sitta där med sina trista monologer ensamma.


   
SvaraCitera

[ops][ops][ops][rolleyes][blush]


   
SvaraCitera

Hmm, typ så där är min syster. Tycker det är ganska underhållande faktiskt [crazy]


   
SvaraCitera

Image
[y]


   
SvaraCitera

Adde88:

Jag

Adde88:

jag

Adde88:

jag.

Adde88:

"Jag" "Jag" "Jag"

Adde88:

jag

Adde88:

jag

Du ska nog ta dig en tankeställare. Vem här är egentligen självcentrerad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Du ska nog ta dig en tankeställare. Vem här är egentligen självcentrerad?

I och med att tråden handlar om just mig och mitt förhållande så är det fullt förståeligt att jag är "självcentrerad" av just oss på forumet.

Läs inte mellan raderna, sätt dig i min situation istället. Nej, jag dömer inte människor efter en dag, vi har varit tillsammans i tre månader och jag har tänkt igenom hela perioden, inte någon helg eller något sånt. I helheten så är hon allmänt ointresserad av vad jag har att säga.

Jag kan sitta och lyssna på henne en hel dag när hon pratar om sina hästar och sina kusiner, jag ställer frågor och verkar intresserad, och om jag inte är intresserad så finner jag ett intresse i det, om du förstår vad jag menar.

Ending Jon:

Hmm, typ så där är min syster. Tycker det är ganska underhållande faktiskt [crazy]

Haha, i små mängder, men när det är heeela tiden så är det halvt som halvt jobbigt. Till och med mina vänner har kommenterat det. [smile]

Tilda1988:

dumpa... sånna personer är inte värda ett dyft. dom kan man lika gärna låsa in i en madrasserad cell så kan de sitta där med sina trista monologer ensamma.

Haha, alltså jag kan leva med det, ingen är perfekt. Jag tycker bara att det handlar om vett och etikett. Visst, hon behöver inte vara intresserad, men hon kan åtminstone spela intresserad av något jag har att säga. [cute]

Angelize:

Sådär är min mamma, det hjälper när man säger till. Då skäms hon. Babblar hela tiden bah.

Haha, ska säga till nästa gång det sker, hoppas hon reagerar likadant. [bigsmile]

kyretty:

babbla tibax o strunt i om hon lyssnar ellr inte. Hämnd lönar sig alltid, öga för öga tand för tand

Haha, will do [y]

kebu12:

Hon är ju tjej, vad hade du väntat dej?[confused]

Ah, I see. [y] Något jag får leva med med andra ord? [bigsmile]


   
SvaraCitera

Adde88:

Ah, I see. Något jag får leva med med andra ord?

Kan ju alltid bli bög[wink]


   
SvaraCitera

Adde88:

ag kan sitta och lyssna på henne en hel dag när hon pratar om sina hästar och sina kusiner,

Jag förstår, ville bara skoja lite 🙂 Nej men det är absolut ingen anledning att dumpa henne för. Det är ett problem. Problem går oftast att lösa[y]


   
SvaraCitera

Adde88:

Visst, hon behöver inte vara intresserad, men hon kan åtminstone spela intresserad av något jag har att säga

jo hon kanske kan lära sig. hon borde iaf ändra på sig för det är jävligt osympatiskt att vara så som hon e


   
SvaraCitera

Adde88:

Haha, i små mängder, men när det är heeela tiden så är det halvt som halvt jobbigt. Till och med mina vänner har kommenterat det. [smile]

Jo okej. Jag brukar bara säga "blablablabla" om jag tröttnar på att lyssna 😉


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera