Aviseringar
Rensa alla

Egoist och känslokall


Ämnesstartare

Länge sen jag skrev något på um. Jag ska väl inte förvänta mig allt för många seriösa svar men!

Jag har gjort en personlighetsförändring de senaste 2 åren. Delvis var den medveten men nu har det spårat ur. Mitt mål var att sluta vara känslostyrd och bryta ner alla handlingar som ledde till känslor för att kunna förstå varför jag känner saker. När jag förstod det kunde jag hantera det tillräckligt bra.

Men nu har jag gått overboard med det känslokalla. Jag bryr mig inte om människor och jag ser hur jag helt utan att tänka efter handlar egoistiskt i många situationer.

Jag vill egentligen inte vara sådan för det kommer att bli svårt för mig att hålla kvar vänner. Jag känner mig så skyldig när jag träffar folk som är generösa och ställer upp till 100 % för att de bara kmr naturligt för dem. Samtidigt så vet jag hur ont det gör att känna saker, må dåligt över misstag, anpassa sig till andra. Jag vet att jag aldrig hade kunnat vara så målinriktad och driven om jag inte saknade den empatin.

Tänke höra om någon känner igen sig? Vad tror ni är bäst? Att återgå till en känslostyrd och snäll person som rätt ofta mår dåligt. Eller vara känslokall och framgångsrik, men löper en stor risk för att dö ensam?


   
Citera

trexo0:

Eller vara känslokall och framgångsrik, men löper en stor risk för att dö ensam?

du kan bli tsm med mig, är nyliberal så alla tkr jag är känslokall. slipper vi båda bli ensamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värde uppgift:

slipper vi båda bli ensamma

men om vi båda är ego kmr det bli spännande att överleva tsm 😛

eller är du bara känslokall ? går väl lite hand i hand dock [rolleyes]


   
SvaraCitera

trexo0:

men om vi båda är ego kmr det bli spännande att överleva tsm 😛

ähh, se det som ett förhållande där vi mest gängat oss för att slippa bli sånadär post 35 losers utan förhållanden. du är snygg o jag är smart osv. ser väl någorlunda okej ut så ingen jätteförlust osv (Y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du blir ju inte automatiskt framgångsrik bara för att du beter dig som ett as.

Du kanske mår dåligt oftare om du är en god människa, men frågan är om det inte får dig att må bra oftare också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värde uppgift:

du är snygg o jag är smart osv. ser väl någorlunda okej ut så ingen jätteförlust osv (Y)

Ja du, det låter nästan lockande! Smart är ju ett plus annars hade jag hellre dött ensam 😉

Rektoum:

Du blir ju inte automatiskt framgångsrik bara för att du beter dig som ett as.

I mitt fall är det dock så.

Rektoum:

dig att må bra oftare också?

Mkt sant det du säger... det är väl egentligen en stor anledning som gör att jag funderar på att gör en förändring. Samtidigt vet jag itne om det är värt... ibland känns det bättre att vara neutral :S


   
SvaraCitera

trexo0:

Ja du, det låter nästan lockande! Smart är ju ett plus annars hade jag hellre dött ensam 😉

vi kan bli ett såntdärnt par som är likgiltiga till varandra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värde uppgift:

likgiltiga till varandra

Haha om det ska va så illa får vi göra en pakt att vi inte blir tsm före typ 40 😛


   
SvaraCitera

trexo0:

Haha om det ska va så illa får vi göra en pakt att vi inte blir tsm före typ 40 😛

fan [cry]


   
SvaraCitera

det är skönt att vara känslokall men väldigt opraktiskt


   
SvaraCitera

trexo0:

Eller vara känslokall och framgångsrik, men löper en stor risk för att dö ensam?

När du når stor framgång och förmögenhet så blir du intressant ändå. [no-no]


   
SvaraCitera

Man ska va snäll som jag.


   
SvaraCitera

Jag är:

trexo0:

känslostyrd

trexo0:

framgångsrik

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det är skönt att vara känslokall men väldigt opraktiskt

men jag alltid lägga mig i !

Tickstart:

Man ska va snäll som jag.

hehe du, snäll? vem har lurat dig?[cute]


   
SvaraCitera

Låter som en helt vanlig tjej[confused]


   
SvaraCitera