Aviseringar
Rensa alla

Eh...


Ämnesstartare

Kan man bli gravid om man har oskyddat sex före utlösning men skyddat sedan? Min kompis är orolig. Det är för övrigt hon som undrar. [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter

Mja, lite sperma kan tänkas komma i förväg.. [crazy]


   
SvaraCitera

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

''[sad]'', hälsar hon


   
SvaraCitera

"Min kompis" [rolleyes]

Och ja förövrigt. Risken finns.


   
SvaraCitera

Någon borde starta en tråd om under vilka omständigheter man kan bli gravid.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Någon borde starta en tråd om under vilka omständigheter man kan bli gravid.

Det har funnits/finns redan en. I varje fall en om preventivmedel och vad som kan hända om man inte använder dem rätt, hur stor risken är att bli gravid trots användande av preventivmedel, osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Någon borde starta en tråd om under vilka omständigheter man kan bli gravid.

Någon = du? Jag har inte jättestor koll själv, vi fick inte lära oss sånt i skolan. [shake]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Det har funnits/finns redan en. I varje fall en om preventivmedel och vad som kan hända om man inte använder dem rätt, hur stor risken är att bli gravid trots användande av preventivmedel, osv.

Var? Har bara sett tråd om olika tecken på graviditet.

Edit: Oh, såg nu. Är det okej om jag kopierar det du skrivit där och lägger in i förstainlägget?

Sagitta:

Någon = du? Jag har inte jättestor koll själv, vi fick inte lära oss sånt i skolan.

Jag har förvisso ganska stor koll, men nah. Skulle bara vara nedlåtande mot folk i den.


   
SvaraCitera

kan kan man alltid [rolleyes] men bara för att man kan betyder inte det att man blir... dock så är tipset att ändå alltid använda kondom så är man på den säkra sidan iaf. [bigcheers] (förutsatt att den inte spricker)[crazy]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Var? Har bara sett tråd om olika tecken på graviditet.

Om du läser lite längre ner i tråden har i alla fall jag skrivit ett inlägg baserat på ungdomsmottagningen och preventivmedelssajter. Där står en del tips på saken. Men helt klart borde det göras en tydligare tråd, och se till att den blir klistrad.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mediakatt:

Edit: Oh, såg nu. Är det okej om jag kopierar det du skrivit där och lägger in i förstainlägget?

Det kan du absolut göra[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Edit: Oh, såg nu. Är det okej om jag kopierar det du skrivit där och lägger in i förstainlägget?

Jag, du, hon, vem?


   
SvaraCitera

Sagitta:

Jag, du, hon, vem?

Jag skrev ett faktabaserat inlägg i graviditetstråden om hur man förhindrar/avslutar en graviditet och en del om olika preventivmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Jag skrev ett faktabaserat inlägg i graviditetstråden om hur man förhindrar/avslutar en graviditet och en del om olika preventivmedel.

Ok, såg det.


   
SvaraCitera