Aviseringar
Rensa alla

Eh? Vänsterpartiet- integration - en fråga/punkt


Ämnesstartare

Sming:

Varenda svensk i Sverige kan göra sig förstådd muntligt, om man borträknar folk som kanske är handikappade, mongolida eller andra skador, sjukdomar och störningar som förhindrar en att göra det.

Och handikappade ska inte ha medborgarskap?
Och just ja:
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Och handikappade ska inte ha medborgarskap?
Och just ja:

Han bara trollar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Och handikappade ska inte ha medborgarskap

När sa jag det? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

När sa jag det? [bigsmile]

Varför ska inte bebisen få ha ett medborgarskap?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

När sa jag det? [bigsmile]

Det var en fråga.
Om du nu tycker att medborgarskap ska bero på språkkunskaper, vilket jag uppfattade din åsikt som, torde du ju även i konsekvensens namn tycka att de som på grund av ålder eller sjukdom inte har ovan nämnda språkkunskaper skulle nekas medborgarskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

torde du ju även i konsekvensens namn tycka att de som på grund av ålder eller sjukdom inte har ovan nämnda språkkunskaper skulle nekas medborgarskap.

Ovan nämnda språkkunskaper?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Ovan nämnda språkkunskaper?

Språkkunskaperna jag nämnde i inlägget. Kan omformulera mig:
Om du nu tycker att medborgarskap ska bero på språkkunskaper, vilket jag uppfattade din åsikt som, torde du ju även i konsekvensens namn tycka att de som på grund av ålder eller sjukdom inte har dessa språkkunskaper skulle nekas medborgarskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Språkkunskaperna jag nämnde i inlägget

Du nämde inte språkkunskaper man skulle uppfylla i ditt inlägg, men väl genomsyrade jag sarkasmen från den lilla bebisen.

Stringburka:

Om du nu tycker att medborgarskap ska bero på språkkunskaper, vilket jag uppfattade din åsikt som, torde du ju även i konsekvensens namn tycka att de som på grund av ålder eller sjukdom inte har dessa språkkunskaper skulle nekas medborgarskap.

Nej tycker jag inte. alla kan inte lära sig ett språk för att dem är för unga att prata, vilket nyfödda är, och att ställa samma språkkrav på dem som nyankommna utlänningar som inte vill eller kan lära sig svenska är inte ens tragikomiskt, det är bara idioti.
Vad gäller folk med handikapp, så borde dom inte få komma in heller (Förutsatt att dom kommer hit ensamma, och inte utan en hel familj)
Sverige borde ha som målsättning att inte importera så många bidragstagare som möjligt som våra skattebetalare tvingas betala för.


   
SvaraCitera

Teoretiskt sett kan man väl ställa vilka jävla krav som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaför tar vi intä bara å slänger bort alla berikare för dem är sämre å alla är vålttäcksmän. [cute]


   
SvaraCitera

fistforfight:

Vaför tar vi intä bara å slänger bort alla berikare för dem är sämre å alla är vålttäcksmän.

Mycket att bära kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera