Aviseringar
Rensa alla

Einar-Hansen Gymnasiet


Ämnesstartare

Ja, jag går i nian och valet börjar närma sig, etc. Ni vet hur det går till.

Någon som har gått på Einar-Hansens gymnasie, NV, och har någon aning om skolan är bra eller inte. Får konstiga vibbar av den.

Någon som kan bekräfta?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har också tänkt kolla runt om den. Det jag har hittat är bara reklam från dem, men när jag pratat med mina lärare har de rekommenderat den också. Skulle gå deras naturhumanistiska men nu bytade de till NV istället som gick lika bra det.

http://www.g​ymnasium.se/viewInstituteReviews.aspx?InstituteID=1400

Vad är det för konstiga vibbar du får av den? Jag fick också det innan nämligen men trodde det berodde på mina fördomar om förskolor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djungelvrålet:

Jag fick också det innan nämligen men trodde det berodde på mina fördomar om förskolor.

lita på fördomarna om skolan stämmer till cirkus 50 %


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djungelvrålet:

Vad är det för konstiga vibbar du får av den? Jag fick också det innan nämligen men trodde det berodde på mina fördomar om förskolor.

Fick för mig att det var nerdummat, alltså för människor och ungar som inte riktigt hängde med. Men sen jag var på Gymnasiemässan igår ändrades min åsik, ska på öppethus och se vad som händer.


   
SvaraCitera

Jag går själv på Einar Hansengymnasiet och kan säga att det är ett jättebra skola. Jag föll för den när jag gick på Öppet Hus och det rekommenderar jag att ni gör om ni är osäkra! Det är verkligen supermysigt och det är inte alls nerdummat.
Jag går estetlinjen som är otroligt varierande och kul. Naturlinjen är också bra och det är framförallt en jättego gemenskap mellan naturarna och esteterna även om vi är varandras motsatser ungefär. Lärarna är vad som gör Einar Hansengymnasiet till vad det är.
Nu försöker jag inte sälja skolan till er men att det är en konstig och nerdummad skola är något av en förolämpning. Jag skulle våga säga att det är en av de trevligaste skolorna i stan.

Och hallå, ni kan ju alltid komma och hälsa på. Vill ni se hur det funkar, prata med er SYO så får ni lätt komma och vara med i en dag.

Och det där om att "gå på deras naturhumanistiska", de linjer som funnits är natur och estet. De första åren fanns bara natur men ordet naturhumanistiska var endast namnet på skolan. Ingen linje.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kululu:

Och det där om att "gå på deras naturhumanistiska", de linjer som funnits är natur och estet. De första åren fanns bara natur men ordet naturhumanistiska var endast namnet på skolan. Ingen linje.

"2001 hade skolan endast ett program, det naturvetenskapliga programmet, vars inriktning karaktäriserades av skolans profil – naturhumansim. Naturhumanism kan kortfattat beskrivas som en sammansmältning mellan naturvetenskap och humaniora. Vid denna tidpunkt var det naturligt att namnge skolan Naturhumanistiska gymnasiet."

http://www.gymnasium.​se/Einar_Hansengymnasiet__b1400.html

Kululu:

Nu försöker jag inte sälja skolan till er men att det är en konstig och nerdummad skola är något av en förolämpning.

Han menade nog aldrig att förolämpa. Utan att han hade fått för sig det och ville utforska om andra fått samma åsikter.


   
SvaraCitera