Aviseringar
Rensa alla

Einsteins Gudsbevis !!!


Tråden flyttad från Forum PLUS/Religion och Etik


   
SvaraCitera

den här tråden är bra.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum X/Klotter


   
SvaraCitera
nrg89

Dödsguden:

Jag tror ju givetvis mer på Einstein i denna fråga än dig, då det var Einstein som kom med detta Gudsbevis! [smile]

Titta på filmen en gång till och du ser att det enda "Einstein" gör är att påpeka att hans lärare har fel när han säger att ondska motbevisar Gud.

Och det är knappast en hemlighet att Einstein inte trodde på en personlig Gud.


   
SvaraCitera

har ändrat mig. den här tråden är dålig.


   
SvaraCitera

nrg89:

Dödsguden: Jag tror ju givetvis mer på Einstein i denna fråga än dig, då det var Einstein som kom med detta Gudsbevis! [smile]

Titta på filmen en gång till och du ser att det enda "Einstein" gör är att påpeka att hans lärare har fel när han säger att ondska motbevisar Gud.

Dödsguden har tydligen inte ens sett filmen[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

Titta på filmen en gång till och du ser att det enda "Einstein" gör är att påpeka att hans lärare har fel när han säger att ondska motbevisar Gud.

Han säger ju även att ondska är när man inte har Guds kärlek i hjärtat!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

enni:

har ändrat mig. den här tråden är dålig.

Vad var det som hände?

Vad fick dig att göra en helomvändning på 30 min?

Marome:

Dödsguden har tydligen inte ens sett filmen

Jorå, och jag har sett alla 3 filmerna!


   
SvaraCitera

Så du menar på fullt allvar att om U-länderna bara trodde lite mer skulle allt lösa sig?


   
SvaraCitera
nrg89

Dödsguden:

Han säger ju även att ondska är när man inte har Guds kärlek i hjärtat!

Ja, som en förklaring till hur ondska kan existera samtidigt som Gud existerar. Han säger inte att ondska bevisar att det finns en Gud och att denne inte finns i ditt hjärta, bara att det är en förklaring till hur Gud kan finnas och inte vara ond.


   
SvaraCitera

Image

Marome:

D

Du kanske inte kommit i kontakt med TS innan, men han är ett uppenbart troll som bl.a. hävdar att solen kretsar kring jorden och sånt där. Är ej någon idé att diskutera med honom.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Du kanske inte kommit i kontakt med TS innan, men han är ett uppenbart troll som bl.a. hävdar att solen kretsar runt jorden och sånt där. lr ej någon ide att diskutera med honom.

Jodå jag har pratat med honom tidigare, jag har till och med gått på Hare Krishna möten och lyssnat på lögnaren Michael Cremo.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vad var det som hände?

Vad fick dig att göra en helomvändning på 30 min?

den bytte plats. gillar inte detta forumet.. men jag gillar fortfarande einstein och hans gudsbevis

KingGurka:

att solen kretsar kring jorden

kan ju aldri va sant.... [crazy] eller??


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Han säger ju även att ondska är när man inte har Guds kärlek i hjärtat!

nrg89:

Ja, som en förklaring till hur ondska kan existera samtidigt som Gud existerar. Han säger inte att ondska bevisar att det finns en Gud och att denne inte finns i ditt hjärta, bara att det är en förklaring till hur Gud kan finnas och inte vara ond.

Ja det är inte bevis för gud. Det "Einsteins" gudsbevis är egentligen bara en beskrivning på ett fantasiväsen, det är som att säga: "Jag kan beskriva älvors natur, därför existerar de".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

Ja, som en förklaring till hur ondska kan existera samtidigt som Gud existerar. Han säger inte att ondska bevisar att det finns en Gud och att denne inte finns i ditt hjärta, bara att det är en förklaring till hur Gud kan finnas och inte vara ond.

Hur kan Gudskärlek finnas utan Gud?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

KingGurka:

Du kanske inte kommit i kontakt med TS innan, men han är ett uppenbart troll som bl.a. hävdar att solen kretsar kring jorden och sånt där. Är ej någon idé att diskutera med honom.

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2009/06/solen-snurrar-runt-jorden-geoc...

OK? [y]

Marome:

Jodå jag har pratat med honom tidigare, jag har till och med gått på Hare Krishna möten och lyssnat på lögnaren Michael Cremo.

Ge oss ett exempel på någon lögn som han sa till dig, tack!

Marome:

Ja det är inte bevis för gud. Det "Einsteins" gudsbevis är egentligen bara en beskrivning på ett fantasiväsen, det är som att säga: "Jag kan beskriva älvors natur, därför existerar de".

Vad skulle ha varit anledningen till att professor Einstein beskrev fantasiväsen?


   
SvaraCitera

Vid frånvaro av ljus finns inget annat än mörker, vid frånvaron av värme finns inte heller något annat än kyla. Däremot vid frånvaron utav godhet finns det, förutom ondska, också neutralitet.

Det finns alltså inget tvingat samband mellan frånvaro av godhet och ondska, som det däremot finns mellan ljus och mörker.

Einstein bevisar inte i den här videon att ondska inte behöver utesluta gud, då det inte Måste finnas ondska utan godhet. Det hade räckt med att godhet och neutralitet fanns, men det verkar inte Gud ha tyckt om han skapade allt. Om gud skapade allt, skapade han också ondska.


   
SvaraCitera