Aviseringar
Rensa alla

EIP/Borderline


Ämnesstartare

Tja!
Undrar om det är några fler än jag här som har EIP/Borderline?
Hur gör ni för att motstå vissa av era impulser?

Ibland funkar det för mig att riva sönder pappersark eller rita massa streck om jag vill skära mig.
När jag känner för att tröstshoppa har jag börjat med att göra klädescollage istället och det funkar hittills väldigt bra.


   
Citera

Jag har ingen diagnos, men jag brukar gå ut för att undvika farliga objekt när jag får lust att skada mig själv. [confused]


   
SvaraCitera

Vad är EIP/Borderline? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

Vad är EIP/Borderline? :s

emotionell instabil personlighetsstörning förkortat EIP men mer känt som borderline är en psykisk sjukdom, en personlighetsstörning.


   
SvaraCitera

Ibland när jag känner mig frustrerad slår jag hårt i väggen så knogarna gör ont, är det samma?


   
SvaraCitera

Basket_Case:

psykisk sjukdom, en personlighetsstörning.

Låter likt Schizofreni


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlös:

Ibland när jag känner mig frustrerad slår jag hårt i väggen så knogarna gör ont, är det samma?

Fast det är ju ingen bra läsning eftersom du skadar dig själv.

isola:

Låter likt Schizofreni

Är inte likt schizofreni. Schizofreni är en ren psykosomatisksjukdom medan EIP är en personlighetsstörning.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Undrar om det är några fler än jag här som har EIP/Borderline?
Hur gör ni för att motstå vissa av era impulser?

"Kolla på mig! Stackars mig! Tyck synd om mig!" [sad]


   
SvaraCitera

Ibland undrar jag om jag lider av EIP. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

"Kolla på mig! Stackars mig! Tyck synd om mig!" [sad]

Det är inget sånt, jag vill bara höra om andra har några saker jag inte tänkt på att testa som hjälper.
Jag behöver inte fler som tycker synd om mig, har massor med vänner plus pojkvän och familj som ställer upp, lyssnar och tröstar, dock kan de inte komma med sådana här råd då de inte har samma problem som mig.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Är inte likt schizofreni. Schizofreni är en ren psykosomatisksjukdom medan EIP är en personlighetsstörning.

Schizofreni yttrar sig ju inte på något sätt fysiskt väl?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blodbad:

Ibland undrar jag om jag lider av EIP. [sad]

Hur gammal är du? Har du bett att få utredning om det?

isola:

Schizofreni yttrar sig ju inte på något sätt fysiskt väl?[confused]

Inte så vitt jag vet. Kan inte så mkt om det, vet iaf att de inte har flera personligheter som många tror. Vad jag vet har det ju med hallucinationer och deras egen fantasivärld mycket att göra samt paranoia ofta. Visst finns det vissa drag av det till EIP men det är ju för att även folk med EIP kan få psykoser.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Fast det är ju ingen bra läsning eftersom du skadar dig själv.

Skönt dock.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Jag behöver inte fler som tycker synd om mig, har massor med vänner plus pojkvän och familj som ställer upp, lyssnar och tröstar, dock kan de inte komma med sådana här råd då de inte har samma problem som mig.

"Jag kanske ska skriva en bok, precis som Berny Pålsson, så att fler kan tycka synd om mig och mitt tragiska liv. Ja, det är mer synd om mig än svältande barn i Afrika som har AIDS och är föräldralös. Allt detta för att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska känna när min mamma inte låter mig få gå ut efter sju. Kolla hit folk som inte är mentalt handikappade!"


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Inte så vitt jag vet.

tänkte eftersom du sa att det var en psykosomatisk sjukdom


   
SvaraCitera