Aviseringar
Rensa alla

*Ej klistrad* Frågor och Svar om att Bygga Muskler


Ämnesstartare

Tänkte spendera lite fritid till att hjälpa er förvirrade personer, som vill komma igång med träning och bli stor, men inte vet hur ni skall gå till väga. Moderatorer får gärna klistra tråden så att trådar inte skapas om och om igen om hur man ska växa. Det är ju rätt simpelt ändå. [cheers]

Jag vill gå upp i vikt. Hur skall jag gå tillväga?
Frågan är på vilket sätt du vill gå upp i vikt? Vill du bli fet, eller vill du bygga muskler?

För att bygga muskler, utan att lägga på sig en massa fett, skall du se till att:

* Träna varje dag. Man måste vara noga med att inte missa viktiga träningspass, får då kan kroppen så att säga "gå ur systemet", och det gör att musklerna inte växer på samma sätt. Man kan ha en vilodag efter ungefär 4 veckors stenhård träning utan att ha dåligt samvete.

* Ät så mycket protein du kan. Det är simpelt, ju mer protein du får i dig, desto mer växer du. Ät INTE fett och kolhydrater. Det ska du se till att undvika, såvida du inte vill bli fet.

Jag har hört om någon som kallas "bulka" och "deffa". Vad innebär det?

När man "bulkar" är syftet att gå upp i vikt i både fett och muskler, för att musklerna fortare skall växa. Man vräker i sig chips, godis, coca cola och så vidare konstant dagar man styrketränar. Man lägger på sig fett, men under fettet växer musklerna som attans.

Det är nu "deffen" kommer in.

Då äter man bara kalorisnål föda medan man tränar, för att man ska gå ner i fetma och musklerna ska bli synliga. Exempel på mat under ett dygn är:

Frukost: Ett knäckebröd, ett glad uppfriskande vatten
Lunch: Ett äpple
Middag: En par skivade gurkbitar
Kvällsmat: Ett uppfriskande glas vatten

Är proteindrinkar bra? Vad gör de?

Det är super bra att dricka proteindrinkar, eftersom att man växer av protein. Det är som jag skrev ovan: Ju större proteinintag under en dag, desto mer muskler får du den dagen.

Det finns också något som kallas "Gainer". Det är en proteindrink med en massa fett och kolhydrater i, som personer som bulkar dricker. Man ska undvika det om man vill få muskler utan att gå upp i fetma.

Jag råkade dricka upp polarens proteindrink, som var en gainer, i tron om att den var min. Vad ska jag göra?! Jag bulkar ju inte?!

Det finns tyvärr inte så mycket att göra, du kommer att lägga på dig fett tyvärr..

såvida du inte springer bort kolhydraterna och fettet. Det krävs att du springer ungefär en mil för att förbränna fettet och kolhydraterna du fått i dig.

Såja, det var allt för idag! Jag kommer att fylla på med mer frågor och svar någon annan dag när jag har tid, och tills dess:
Träna på! [party][bigcheers]

Image

Mvh

-----------
Dold text: variabel was here [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Offtopic och annat trams anmäls.


   
SvaraCitera

Impalimpa:

Ät INTE fett och kolhydrater. Det ska du se till att undvika, såvida du inte vill bli fet.

Man blir inte fet av bra fetter.

Impalimpa:

Träna varje dag.

Nej. Musklerna växer under vilodagarna.

Impalimpa:

Då äter man bara kalorisnål föda medan man tränar, för att man ska gå ner i fetma och musklerna ska bli synliga. Exempel på mat under ett dygn är:

Frukost: Ett knäckebröd, ett glad uppfriskande vatten
Lunch: Ett äpple
Middag: En par skivade gurkbitar
Kvällsmat: Ett uppfriskande glas vatten

Nej. Bara nej.

Impalimpa:

Såja, det var allt för idag! Jag kommer att fylla på med mer frågor och svar någon annan dag när jag har tid, och tills dess:
Träna på! [party][bigcheers]

Gör inte det.


   
SvaraCitera

Impalimpa:

Offtopic och annat trams anmäls.

*klistrad*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa av påståendena var lite tveksamma, visseligen är jag ju ingen 'expert' men endå.


   
SvaraCitera

jag e han har helt rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag e han har helt rätt

Så man skall inte äta ngt fett? inte ens dem bra fetterna? [surprised]


   
SvaraCitera

sämsta tråden på mycket länge.


   
SvaraCitera

Woho:

Så man skall inte äta ngt fett? inte ens dem bra fetterna?

nä precis fett e ine bra


   
SvaraCitera

passaro:

Massa trams

Förstår att det är jobbigt att behöva inse att man har fel ibland [zzz]


   
SvaraCitera

iddqd:

Förstår att det är jobbigt att behöva inse att man har fel ibland [zzz]

Jag har inte fel. =(


   
SvaraCitera

passaro:

Jag har inte fel. =(

Har du visst. TS har ju precis postat en jättebra guide här och så kommer du och sprider en massa felaktig info som bara gör folk tjocka.


   
SvaraCitera

passaro:

Jag har inte fel. =

jo fett e dåligt alltid !!!! ät gurka !!


   
SvaraCitera

iddqd:

Har du visst. TS har ju precis postat en jättebra guide här och så kommer du och sprider en massa felaktig info som bara gör folk tjocka.

Förlåt. [sad]


   
SvaraCitera

internet:

jo fett e dåligt alltid !!!! ät gurka !!

vakum |

ok d om du säger d så!!!


   
SvaraCitera