Aviseringar
Rensa alla

Ej läkt - Efter nästan 1 år!


Ämnesstartare

Har haft navelpiercing nu i snart ett år, och den har fortfarande inte läkt. Den har inte vandrat eller liknande, den varar fortfarande bara. Tvättade enligt anvisningen i ett par månader, sen slutade jag med det och trodde att det skulle läka av sig själv. Men uppenbarligen vill den ju inte det.

Så frågan är, är det bara att fortsätta tvätta eller är det hopplöst?[crazy]


   
Citera

Låter som om din kropp inte är helt nöjd med den där. =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Låter som om din kropp inte är helt nöjd med den där. =/

Mjo, den har en ganska så enorm föraktelse till just min navelpiercing, vilket är tråkigt, eftersom den ligger mig varmt om hjärtat. Min andra piercing i läppen läkte liksom på mindre än en månad, så det är konstigt 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du söker runt lite på google så finns det människor som inte fått den läkt efter 1½ år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nomnomnam:

1½ år.

Jäklar [tard] Min piercare sa max ett halvår...men antar att jag har en av de svårläkta då.


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Jäklar [tard] Min piercare sa max ett halvår...men antar att jag har en av de svårläkta då.

Kan inte testa en i ett trevligare material? Du kanske är känslig mot något i den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pegamixel:

Min piercare sa max ett halvår...men antar att jag har en av de svårläkta då.

det är minst ett halvår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Kan inte testa en i ett trevligare material? Du kanske är känslig mot något i den?

Har ett par olika navelpiercingar, har nästan alltid haft i läkpiercingen. Vissa tillfällen har jag chansat och satt in en annan, vet inte alls vilka material eller någonting jag har haft i, eller vad jag tål. Har alltid gett upp och bytt tillbaka för att den blir dubbelt så infekterad så fort jag byter.

Vet du något material jag alternativt kan testa, som gör läkprocessen bättre?


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Vet du något material jag alternativt kan testa, som gör läkprocessen bättre?

Ben? [bigsmile]
Nä jag har ingen aning. Det måste nog vara väldigt bra material i de där läkpiercingarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det måste nog vara väldigt bra material i de där läkpiercingarna.

Det är det jag också tror. Dom kan ju inte trycka i nått dåligt material från början direkt. Tror jag går och rådfrågar hos min piercare igen. Och om eventuellt materialbyte.


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

det är inte meningen att den ska vara där, ett du inte fattat det än


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det är inte meningen att den ska vara där

Det fattade jag redan innan jag tog den eftersom det går emot naturens lagar, men jag valde att sätta den där för att jag uppskattar bodymods.


   
SvaraCitera

Pegamixel:

jag valde att sätta den där för att jag uppskattar bodymods.

well suit yourself then


   
SvaraCitera

Är viktigt att den får vara ifred när den ska läka, så inte sova på mage, inte ha tajta tröjor och inte pilla på den är viktigt för att den ska läka


   
SvaraCitera