Aviseringar
Rensa alla

EKONOMISK KRIS I PARADISET!! [cry]


Ämnesstartare

Ok,

Jag har tagit slut på nästan alla mina pengar, även sparpengar sedan jag flyttade till Kalfornien.

Jag har köpt massor med onödiga saker, ätit ute varje dag, festat tre gånger i veckan. Insåg nu att det inte är hållbart. Jag måste börja laga mat och sluta köpa saker.

Mina föräldrar kommer inte förstå [cry]

Diskussionsunderlag: Ge mig fler tips!!!!


   
Citera
Ämnesstartare

har inte ens råd att åka till Hawaii på thanksgiving....


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

snobb osv?


   
SvaraCitera

Ägd, av dig själv :D?


   
SvaraCitera

om ändå resten av världen kunde inse det du just insåg. [smile]


   
SvaraCitera

själv hade jag endast 3 kr och 50 öre att leva på i 2 veckor den 1:e terminen. Ibland gick jag inte till skolan då jag inte hade råd. jag tror att röda korsets gräns vid fattigdom går vid 1kr om dagen. nära den gränsen.. mamma skickade tillslut lite pengar så jag klarade de sista veckorna.

man lär sig.. den här terminen har jag 40000 kr kvar. funderar på att unna mig en iphone, kostar bara 3500 kr.

Ett tips, gå in på craigslist, finns många sätt att tjäna pengar. Själv har jag provat vara spermadonator, försökte iallafall, varit med i olika undersökningar osv. gå till venice beach och lämna cv. många där jobbar under the table. min lön, 8 dollar = 56 kr. bättre än inget.


   
SvaraCitera

Skyll dig själv, du är uppenbarligen inte mogen nog att ta hand om dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XTYLE:

Ge mig fler tips!!

Att sluta slösa och laga din egna mat borde väl räcka långt? Komplettera det hela med ett jobb/extrajobb om du behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vattuman:

själv hade jag endast 3 kr och 50 öre att leva på i 2 veckor den 1:e terminen. Ibland gick jag inte till skolan då jag inte hade råd. jag tror att röda korsets gräns vid fattigdom går vid 1kr om dagen. nära den gränsen.. mamma skickade tillslut lite pengar så jag klarade de sista veckorna.

Ok, jag verkar inte vara ensam om att ha en katastrofal ekonomisk planering första terminen. Iofs känns det som att alla stora utgifter kommer precis när man flyttat, så mycket som måste fixas och köpas.

Vattuman:

man lär sig.. den här terminen har jag 40000 kr kvar. funderar på att unna mig en iphone, kostar bara 3500 kr.

Oj, det är ju bra jobbat.

Jag köpte iPhone 3GS för 800 dollar första dagen jag kom hit [sad]
I efterhand så kom jag på att det skulle räckt till nästan ett helt års bilförsäkring!

Vattuman:

Ett tips, gå in på craigslist, finns många sätt att tjäna pengar. Själv har jag provat vara spermadonator, försökte iallafall, varit med i olika undersökningar osv. gå till venice beach och lämna cv. många där jobbar under the table. min lön, 8 dollar = 56 kr. bättre än inget.

Intressant att du nämnde det, vi diskuterade det i min sexuality class igår. Det som suger är att tjejer får 5-6 tusen dollar för en eggdonation och killar får väl 50 dollar för spermadonation?

Har nästan funderat på att sälja mig själv på craigslist. Eller kanske ha en yard sale som alla andra [sad]

Gentlemannen:

Komplettera det hela med ett jobb/extrajobb om du behöver.

Extrajobb är i princip omöjligt. Har inte arbetstillstånd och den illegala arbetsmarknad är dominerad av mexikaner med slavlöner.

aristoteles:

Skyll dig själv, du är uppenbarligen inte mogen nog att ta hand om dig själv.

Nja, det stämmer väl delvis. Inte så konstigt man har svårt att hålla i pengar när man precis flyttat hemifrån! Å andra sidan upptäckte jag det i tid innan det blev försent.


   
SvaraCitera

XTYLE:

Nja, det stämmer väl delvis. Inte så konstigt man har svårt att hålla i pengar när man precis flyttat hemifrån! Å andra sidan upptäckte jag det i tid innan det blev försent.

Mjo, man lär av sina misstag[y]


   
SvaraCitera

Erkowich:

Ägd, av dig själv :D?


   
SvaraCitera

Brukar inte liberaler vara någorlunda ekonomiskt medvetna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Brukar inte liberaler vara någorlunda ekonomiskt medvetna?

Tror de flesta oavsett politisk åskådning kan hamna i en liknande situation.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Ägd, av dig själv


   
SvaraCitera