Aviseringar
Rensa alla

Elak om jag behåller barnet??


Stringburka:

Oavsett så önskar jag dig lycka till, och hoppas att det går bra.

[y][y] Bra svar.


   
SvaraCitera

Du är för ung för att ha ett barn och för att du ska kunna ge ditt barn bra ekonomiskt stöd. Du ska först utbilda dig, skaffa bra jobb och träffa en MAN. Din 22 åriga kille har precis visat vilken omogen idiot han egentligen är. Men du som tjej är säkert för blåöggd för att se det, som dom flesta!

thegirlie:

om jag behåller det så lämnar han mig och barnet.

Dumpa skiten och leta efter bättre.

Du kanske älskar ditt barn över allt annat på planeten, men kärlek kan inte ge ditt barn bostad, mat, kläder, leksaker, sjukersättningar osv osv..
Och att leva på socialen ska inte ens vara ett alternativ. Vi skattebetalare ska aldrig behöva betala för andra idioters misslyckanden. Speciellt inte när man bor i Sverige där studier är gratis. Det vill säga ALLA har en möjlighet att utbilda sig och bli något, istället för att bli på smällen vid för tidig ålder och sedan leva på andra som motvilligt betalar.

Gör abort. Väx upp. Utbilda dig och skaffa jobb sedan familj! Det är nog det smartare draget.

Och jag försöker inte vara en otrevlig idiot mot dig nu utan banka lite vett i dig. Det verkar behövas!


   
SvaraCitera

döda han och behåll barnet[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thegirlie:

Men det hände, och abort är lika hemskt i min tanke oavsett hur barnet kom till. Jag mådde skit efter förra.

thegirlie:

Frågan är så om jag är egoistiskt som behåller detta barn?

beror på om du tror att barnet kommer få det bra. tänk på det och inte på dig själv.


   
SvaraCitera

Det är du som bestämmer, inte han.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Kul att förklara för barnet. "Pappa ville inte ha dig så han drog och inte jag heller egentligen för att jag åt p-piller för att inte få dig men det funkade inte."

thegirlie:

Även om det inte var planerat, så är jag ändå glad över det. Inte det med pappan.

Ok, låter lite som att du ville ha en ursäkt för att ändå ha barn 😉

DeathOrGlory:

Sen så tror jag att du fuskade med p-pillerna och ifall du behåller barnet så bör fadern slippa betala underhåll och liknande.

Verkligen, va ju inte som att han kan ha fuskat med p-pillrena xD

thegirlie:

Men hur som helst så tänker jag inte kräva pengar av honom!
Han ska slippa betala. Det är han redan medveten om!

Problem solved.

Fan varför förväntar sig så många tjejer ändå att vi killar ska paya?

Varför är dom 3,5 fem åren till intet bara för att han inte vill ta hand om en unge han inte ens ville ha?

thegirlie:

Jag ser det som att han lämnar mig för att jag är gravid.
(Det gör han ju)

Han ser det som jag förstör hela hans liv...

Kan det inte vara same shit så att säga?


   
SvaraCitera

MikaelH:

Det vill säga ALLA har en möjlighet att utbilda sig och bli något,

En utbildning betyder inte per automatik att man får ett jobb och man kan inte veta säkert hur arbetsmarknaden kommer se ut för det man utbildar sig till när man påbörjar utbildningen. Så nej.


   
SvaraCitera

Jag gillar att så många faktiskt svarar seriöst på den här tråden och kommer med bra åsikter. Det händer inte så värst ofta här, kan man tycka.

Jag förstår både dig och din kille. Abort måste kännas riktigt hemskt, så jag förstår att du inte vill göra det igen. Men till din killes försvar så måste jag säga att det faktiskt INTE är enbart roligt att bli förälder i så ung ålder. Min syster fick sitt första barn när hon var nitton, det andra 1½ år efter. Självklart ångrar hon sig inte och hon lever ett rätt schysst liv, men iochmed att hon valde att behålla barnet så gav hon upp alla framtidsdrömmar hon hade. Det är rätt svårt att vidareutbilda sig eller skaffa ett jobb om man är ensamstående mamma.

Du är inte för ung för att bli förälder. Men kom ihåg att när du väl blivit det så måste du ALLTID sätta ditt barn i första hand, inte dig själv. Det betyder alltså inga fler utekvällar på åtminstone tre års tid, väldigt fattigt med pengar om du inte har rika och snälla föräldrar, och en tjej som har ett barn är inte lika attraktiv hos unga killar. Du kan säkert hitta en mogen kille på 25+ som skulle vilja dela sitt liv med dig och ditt barn, men det är inte lätt.

Om du tycker dig kunna klara av det där så borde du behålla barnet. Annars är det kanske bättre att göra en abort, och kanske tillochmed göra slut med killen om du inte känner att ni har en framtid tillsammans.


   
SvaraCitera

mediakatt:

En utbildning betyder inte per automatik att man får ett jobb och man kan inte veta säkert hur arbetsmarknaden kommer se ut för det man utbildar sig till när man påbörjar utbildningen. Så nej.

En utbildning betyder att du får förtärde före dom som INTE har en utbildning.

En elektriker utan utbildning hamnar låååååååångt ner på listan medan en högutbildad elektriker hamnar på toppen av listan.
Så jo, en utbildning ger ganska garanterat ett jobb. Om du sedan utbildar dig till låssmed när det endast finns elektroniska chip lås om ca 50 år så är det ju bara rent idiotiskt....
Men annars så är det ganska garanterat..


   
SvaraCitera

MikaelH:

Men annars så är det ganska garanterat..

Du har ingen vidare koll på dagens arbetsmarknad, va? Visst, du får företräde före dem som saknar utbildning, men det hjälper inte särskilt mycket om det finns ett par hundra arbetssökande som har samma utbildning som du.


   
SvaraCitera

Lyssna inte på andra, lyssna på dig själv. [smile]

Och barnet klarar sig utan en pappa, bara den har en annan manlig förebild. Jag tvivlar på att om barnet själv skulle välja så skulle den välja "döden" bara för att pappan inte finns med i bilden.

Som sagt, ditt val.


   
SvaraCitera

Elak? Bara mot dig själv.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Du har ingen vidare koll på dagens arbetsmarknad, va? Visst, du får företräde före dem som saknar utbildning, men det hjälper inte särskilt mycket om det finns ett par hundra arbetssökande som har samma utbildning som du.

Jodå det har jag. Nä om det är några som har EXAKT samma utbildning som jag så får man slås lite. Då är det bra att ha bra erfarenheter. Bra meriter osv.

Det är alltid bättre att ha bra betyg och många utbildningar, det kan ingen smart människa säga emot direkt.


   
SvaraCitera

Du kan behålla det, men du kan knappast förvänta dig att han ska stanna då.


   
SvaraCitera

elak skulle jag inte säga, men säger jag vad jag tycker så kommer ett moderator äckel se till att jag blir avstängd


   
SvaraCitera