Aviseringar
Rensa alla

Elaka styvmor.


Ämnesstartare

Nicole1:

Min pappa väljer min styvmor framför mig men de vuxna jag har pratat med detta om säger bara "men så kan man inte säga och man kan inte välja på det sättet"…

Klart att man måste välja om styvparten beter sig så. Du får prata med din pappa igen eller flytta därifrån om det blir för olidligt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Klart att man måste välja om styvparten beter sig så. Du får prata med din pappa igen eller flytta därifrån om det blir för olidligt.

Ja men han blir så himla ledsen och typ deprimerad om jag inte bor där… Och då mår jag dåligt och åhh! Jag hatar sånt här… 🙁 Kolla allt började när vi var på semester i italien… Hon vart svartsjuk på mig för att pappa följde med mig när jag skulle beställa en drink, och hon hade tydligen frågat innan och då sa han nej. Och när hon såg att pappa stog med mig där så rusade hon fram till oss och började typ skrika åt mig och pappa och dom började typ bråka och massa så jag gick bort til solstolarna för jag orkade inte med henne. Då följde hon efter och fortsatte att skrika på mig och tillslut skrek hon till pappa: Hon förstör bara hela tiden, hon förstör allting! … haha undrar vad Italienarna trodde att vi grälade om ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det vore ju en kliché.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nicole1:

Ja men han blir så himla ledsen och typ deprimerad om jag inte bor där… Och då mår jag

Du är inte hans förälder och han behandlar dig inte bra i nuläget som låter dig stå ut med detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du är inte hans förälder och han behandlar dig inte bra i nuläget som låter dig stå ut med detta.

Nej det har du nog rätt i. :/


   
SvaraCitera

Kommer inte överens med mammas kille eller barnen i hans släkt. Har bett pojken som är några år yngre än jag att dra åt helvete och aldrig prata med mig igen om han inte har nåt vettigt att säga (obs befogat) och pojkvännen i fråga skällde jag ut en gång. Inte behövts mer. Då låg jag och hade sinnessjukt ont pga inflammerat organ och ringde mamma och grät, typ "uhuhudu måste köra mig till akuten nuuuu" och hon åkte ifrån honom. Sen när hon kom hem hade det gått över lite så hon åt lite snabbt och då kommer han, som tydligen följt efter henne och är helt förbannat äver att hon "ljugit" om att vi skulle till sjukhuset osv. Blev riktigt arg på hobom då och peppade mamma till att bli arg istället för ledsen och sen dess har jag inte haft problem med honom och mamma har blivit bättre på att få honom att respektera henne och mig så raise your voice i väl valda situationer och var en god argumenterare ska du se att det löser sig. Kandke prata med din mamma och få henne att få pappa förstå att du inte mår bra i situationen osv


   
SvaraCitera