Aviseringar
Rensa alla

Elakt beteende kräver hjälpande beteende


Ämnesstartare

Skulle ha rubriken "Hellre misantrop än motsats till sympatisk" men fick bli annat istället

Orkar ej tänka klart men undrar hur ni, som anklagar olyckliga människor för att skada oskyldiga människor, tänker? Hur kan man inte förstå att vissa mår dåligt av hur människor fungerar?

Alla som gör dumma saker mår dåligt på ett eller annat sätt.

När politiker fokuserar på fel grejer och låter stora privatföretag leva på människors bekostnad (bara ett av alla exempel) hur kan man då tycka det är konstigt att många blir vansinniga och får hjälp när det nästan är försent?
Oskyldiga människor - även förövarna, som egentligen är de som drabbats först, som skadar andra - tar skada av sjuka eller olyckliga (kan också klassas som sjukdom)  för att samhället - Alla - inte gjort mer för att förebygga liknande brott.

Varför är det så många som blir upprörda när någon skadar någon annan? Öppna era ögon och hjälp de som är elaka istället för att - samtidigt som ni är elaka tillbaka, mot dem som ni upplever är elaka mot er eller andra - försöker fly ifrån dem i hopp om att söka skydd.

Förstår inte det här beteende, förklara gärna hur ni själva inte är lika hemska som den som skadar andra när ni låter en som skadar andra komma undan med det utan att bli hjälpt ur misär 


   
Citera
Ämnesstartare

Jo det är ju klart men det är inte alltid man vill/orkar göra det rätta. Dessa människor skadar ju andra det tär väldigt mycket på en själv att alltid vara hjälpsam, pedagogisk och stöttande när personen aldrig uppmärksammar det. Klart att man ställer upp på det sättet för sina barn etc men hade någon partner betett sig väldigt vidrigt mot mig utan att förbättra sig så hade jag önskat hen all lycka och dragit därifrån pga man måste tänka på sitt eget mående också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Jo det är ju klart men det är inte alltid man vill/orkar göra det rätta. Dessa människor skadar ju andra det tär väldigt mycket på en själv att alltid vara hjälpsam, pedagogisk och stöttande när personen aldrig uppmärksammar det. Klart att man ställer upp på det sättet för sina barn etc men hade någon partner betett sig väldigt vidrigt mot mig utan att förbättra sig så hade jag önskat hen all lycka och dragit därifrån pga man måste tänka på sitt eget mående också.

Tänker mig mobbade personer som blir hatiska mot omgivningen

att man inte lär sig vad man ska göra utan bara lär sig att anmäla. Allt går att anmäla men allt går inte att bevisa eller lösa med att anmäla

folk ser inte det här som ett problem, det jag blir trött på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elakt beteende kräver ibland piska =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Dom som är mest avskydda är oftast dom som behöver mest kärlek."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
"Dom som är mest avskydda är oftast dom som behöver mest kärlek."

mm

Bööööörg:
elakt beteende kräver ibland piska =)

piska är ibland hjälpande beteende? så har redan nämnt det 🙂


   
SvaraCitera