Aviseringar
Rensa alla

Eldorados snabbnudlar


mediakatt:

Har inte ätit snabbnudlar på år och dag, men känns ändå lite konstigt att de skulle dra åt sig så satans mycket vatten.

har aldrig ätit det typ. någon gång hos en kompis en sen natt. slipper helst göra om det, fast trevligt sällskap!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

har aldrig ätit det typ. någon gång hos en kompis en sen natt. slipper helst göra om det, fast trevligt sällskap!!!

Fattar för övrigt inte grejen med snabbnudlar. Vanliga nudlar är ju gott ibland, så varför inte bara köpa sådana om man nu vill ha nudlar? Vem har så bråttom att de inte kan avvara fem extra minuter för vettiga nudlar?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Eldorados snabbnudlar är godare råa än kokta.

Blev fett sugen på nudlar nu.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Vem har så bråttom att de inte kan avvara fem extra minuter för vettiga nudlar?

vanliga nudlar, de jag brukar köpa, ska ju bara koka i tre dessutom [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

vanliga nudlar, de jag brukar köpa, ska ju bara koka i tre dessutom

De jag köper brukar nog koka lite längre, men inte särskilt mycket längre.


   
SvaraCitera

mediakatt:

De jag köper brukar nog koka lite längre, men inte särskilt mycket längre.

bara hittat ett par goda utan ägg i


   
SvaraCitera

utav modell "vanliga tjocka vetenudlar", då.


   
SvaraCitera

Eldorado-nudlar äter man ju minst en gång om dagen! Svamp-smaken är vedervärdig men resten funkar bra. Man slänger med fördel i lite extra grejer som ketchup (det är gott!) och starka kryddor. Fast nudlarna i Siam Livs runt hörnet är godast.

Detta jag skrivit har ingenting med topic att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dahshit:

På Eldorados snabbnudel paket så står det att det innehåller 110 kcal / 100 g.

Varför skrivs det på internet att det innehåller 450 kcal / 100 g?

eftersom vatten innehåller så mycket kalorier så blir det mer kalorier efter du har kokat dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle räknat med 450 kcal/100g [cute] dels för att det låter mer rimligt och dessutom är det ju bättre att vara på den säkra sidan och hellre räkna för mycket än för lite liks[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

bara hittat ett par goda utan ägg i

Har hittat rätt många olika vetenudlar som jag gillar. Brukar handla nudlar när jag är i Stockholm, då de enda vetenudlar jag hittat här var rätt vidriga, och brukar inte riktigt komma ihåg vilka jag köpte senast.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Brukar handla nudlar när jag är i Stockholm, då de enda vetenudlar jag hittat här var rätt vidriga, och brukar inte riktigt komma ihåg vilka jag köpte senast.

har bara testat på ica, vi har en bra asiatisk livs här ska kolla där nästa gång jag behöver nudlar. äter det väldigt sällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

har bara testat på ica, vi har en bra asiatisk livs här ska kolla där nästa gång jag behöver nudlar. äter det väldigt sällan.

Hm, har nog inte sett på ica.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vem har så bråttom att de inte kan avvara fem extra minuter för vettiga nudlar?

jag kan inte laga mat och jag har inget tålamod så personligen väljer jag snabbvarianten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem fan äter eldorados nudlar ens?


   
SvaraCitera