Aviseringar
Rensa alla

''electroworld'' hemsida


Ämnesstartare

Någon här som beställt från ''electroworld'' hemsidan någon gång? är de säkert att beställa därifrån? hur länge leveranstiden tar bryr jag mig inte om men vill veta om någon har beställt från hemsidan någon gång och fått sin vara utan problem?


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Electroworld är ett systerföretag (eller vad man nu säger) till Elgiganten, så aa. Det är säkert. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw: Electroworld är ett systerföretag (eller vad man nu säger) till Elgiganten, så aa. Det är säkert.

Är du säker på detta? Elgiganten får ju väldigt bra omdöme (på Prisjakt) medans de flesta är väldigt negativa till Electroworld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scooby-Doo:

Är du säker på detta? Elgiganten får ju väldigt bra omdöme (på Prisjakt) medans de flesta är väldigt negativa till Electroworld.

Väldigt tveksam eftersom man beställer något i de landet man är i. Hade det varit skillnad om jag beställde från Ebay och Amazon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer:

Väldigt tveksam eftersom man beställer något i de landet man är i. Hade det varit skillnad om jag beställde från Ebay och Amazon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scooby-Doo:

Är du säker på detta? Elgiganten får ju väldigt bra omdöme (på Prisjakt) medans de flesta är väldigt negativa till Electroworld.

Har pratat med elgiganten själv för jag trodde det var någon fuskare som snott deras design från elgigantens hemsida. Och då sa dom att det är ett dotterbolag till dem, därav samma design. 
Om det var det du syftade på? 


   
SvaraCitera

Det är säkert, bra service också. Beställt hörlurar som gått sönder. Och det har inte varit några problem att få pengarna tillbaka då. Även beställt spel. Säker sida, bara att beställa!


   
SvaraCitera
reben

dom verkar kassa
tappat bort en diskmaskin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej köpte spel där en gång. Inga problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer:

Väldigt tveksam eftersom man beställer något i de landet man är i. Hade det varit skillnad om jag beställde från Ebay och Amazon?

Du kanska missuppfattade mig men både Elgiganten och Electroworld är ju företag som säljer direkt till konsument medans Ebay och Amazon är rena handelsplatser där även du och jag kan sälja som privatpersoner.

rogernw: Har pratat med elgiganten själv för jag trodde det var någon fuskare som snott deras design från elgigantens hemsida. Och då sa dom att det är ett dotterbolag till dem, därav samma design.
Om det var det du syftade på?

Ska ärligt erkänna att jag inte hade någon aning om att Elgiganten och Electroworld hade samma ägare - Dixons Retail Group PLC.

Varför jag blev lite avskräckt när jag fick se Prisjakts omdömen för Electroworld var att de var så extremt dåliga. Alltför många hade bara gett dom 1/10. Så gjorde jag samma sökning på Elgiganten på Prisjakt och fick ungefär lika dåliga omdömen där - 1/10.  Skeptisk
Kan det möjligen bero på att de missköter sin postorderverksamhet/internetförsäljning men rena butiksförsäljningen är bättre? Har själv enbart handlat i butik och då enbart hårddiskar och aldrig råkat ut för något strul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scooby-Doo:
Ska ärligt erkänna att jag inte hade någon aning om att Elgiganten och Electroworld hade samma ägare - Dixons Retail Group PLC.

Varför jag blev lite avskräckt när jag fick se Prisjakts omdömen för Electroworld var att de var så extremt dåliga. Alltför många hade bara gett dom 1/10. Så gjorde jag samma sökning på Elgiganten på Prisjakt och fick ungefär lika dåliga omdömen där - 1/10.  Skeptisk
Kan det möjligen bero på att de missköter sin postorderverksamhet/internetförsäljning men rena butiksförsäljningen är bättre? Har själv enbart handlat i butik och då enbart hårddiskar och aldrig råkat ut för något strul.

Hahaha då vet du nu (Y). 

De flesta som ger bara en tumme anser jag är rätt okunniga. Klagar på grejer butiken inte har så mycket med att göra. 
Har beställt riktigt mycket hos elgiganten via postorder (och butik), och har aldrig stött på minsta lilla problem. Så om de kan bero på att dem missköter sin internetbutik kan jag inte direkt svara på. Av mina egna erfarenheter så kan jag dock säga att det inte är så. 

Så aa Skeptisk


   
SvaraCitera

Jag har beställt både mobiler och annat och det har alltid fungerat bra och fin service dessutom! Kan bara rekommendera 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheNumberOneWriter:
Jag har beställt både mobiler och annat och det har alltid fungerat bra och fin service dessutom! Kan bara rekommendera 🙂

Från "electroworld" eller?


   
SvaraCitera

Ja precis. Det har inte varit några problem alls Tumme upp


   
SvaraCitera