Aviseringar
Rensa alla

Elever stoppade Sverigedemokraterna


time
 time

NiklasW: Fast det är ingen som blir kränkt av SDs politik.

Det är det ju uppenbarligen. Varför tror du att folk inte vill ha in SD i sina skolor? Bara för att jävlas med SD? SD representerar en stagnerad kvinnosyn, en konservativ syn på homosexuella och har haft olika skandaler där medlemmar i partiet kallat invandrare för parasiter, där Jimmie Åkesson sagt att invandrare bör få begränsad yttrandefrihet, där folk plockar upp järnrör, sjunger om Palmes död och våldför sig på kvinnor samtidigt som de kallar en annan hora. Du måste försöka förstå att för de flesta så syns bara detta, medan det för dig inte är en lika big deal, då du är medlem i partiet. I en sann demokratisk anda får du helt enkelt försöka ta till dig att alla inte kan hålla med dig och att folk faktiskt kan må dåligt av Sverigedemokraternas framgångar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Det är det ju uppenbarligen. Varför tror du att folk inte vill ha in SD i sina skolor?

Det handlar ju mest om radikala vänsterelever som tror att man är rasist och antidemokrat bara för att man inte vill ha fri invandring. Då är det väl inte så konstigt att man inte vill ha SD i sina skolor. Men jag formulerade mig kanske fel. Elever blir säkerligen kränkta av SD, men det grundar sig fortfarande i okunskap och fördomar, vilket är något som eleverna och media måste arbeta med och inte SD. Det är inte heller något SD ska drabbas negativt av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:
Att tysta ner meningsmotståndare är alltid sämre än att lyssna och debattera ut dem, vilket jag tycker att de skulle ha gjort, istället för att blockera.

Det är inte direkt svårt att debattera ut en Sverigedemokrat, men för en som inte har så mycket erfarenhet så har man svårt att tex referera, en som har sysslat med politik hela sitt liv har mer erfarenhet, så dom skulle inte klara av att debattera ner SD,

Huvudsaken  är att man kan skilja mellan rätt och fel! 

Sverigedemokrater brukar oftast vinkla det annorlunda mot hur det ser ut i verkligheten, tex när dom säger massinvandring, då bortser dom helt från både utvandringen och massutvisningen som pågår just nu,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Löjligt. Så antidemokratiskt d kan bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:
Att tysta ner meningsmotståndare är alltid sämre än att lyssna och debattera ut dem, vilket jag tycker att de skulle ha gjort, istället för att blockera.

This.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är löjligt, dom har ju blivit inbjudna till skolan för att framföra sin politik. Bara att acceptera, man behöver inte hålla med 


   
SvaraCitera

NiklasW:
Det handlar ju mest om radikala vänsterelever som tror att man är rasist och antidemokrat bara för att man inte vill ha fri invandring. Då är det väl inte så konstigt att man inte vill ha SD i sina skolor. Men jag formulerade mig kanske fel. Elever blir säkerligen kränkta av SD, men det grundar sig fortfarande i okunskap och fördomar, vilket är något som eleverna och media måste arbeta med och inte SD. Det är inte heller något SD ska drabbas negativt av.

tror att du missade sd på nittiotalet. men låt eleverna vara, det är väl dem som ska stå i fokus, inte sd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Tycker det är löjligt, dom har ju blivit inbjudna till skolan för att framföra sin politik. Bara att acceptera, man behöver inte hålla med 

Jag håller med. Sen tycka vad man vill om partiet.


   
SvaraCitera

jag antar att eleverna tyckte att det var obehagligt att de skulle komma eftersom de valde att göra så, och jag tycker det är självklart att man inte ska ta dit källor för obehag. Eleverna är där för att lära sig, inte för att utsättas för propaganda. Personligen tycker jag dock att politiska partier inte har något alls att göra i skolorna. Undervisningen ska vara fri från partipolitiska budskap, därmed känns det jävligt märkligt att låta partier komma till skolan alls.


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
Tycker det är löjligt, dom har ju blivit inbjudna till skolan för att framföra sin politik. Bara att acceptera, man behöver inte hålla med 

Normalt är det väl så att partierna ber om att få komma och skolan sen ger grönt. Dock är det så att om skolan sagt ja till något parti måste de säga ja till alla andra partier.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Normalt är det väl så att partierna ber om att få komma och skolan sen ger grönt. Dock är det så att om skolan sagt ja till något parti måste de säga ja till alla andra partier.

Det är bra annars kan skolan bara ta dit partier som rektorn sympatiserar med.


   
SvaraCitera

presidente:

Det är bra annars kan skolan bara ta dit partier som rektorn sympatiserar med.

På så sätt är det bra, men på andra sätt är det mindre bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psychoex:

tror att du missade sd på nittiotalet. men låt eleverna vara, det är väl dem som ska stå i fokus, inte sd?

Eleverna ska stå i fokus genom att få träffa och diskutera politik med samtliga riksdagspartier i Sverige utan att ett 30-tal antidemokratiska vänsterelever ska förhindra dem. 


   
SvaraCitera

Om eleverna inte ville lyssna på SD så kunde de valt att ej närvara då SD pratade sin politik. Jag tror att det hade varit ett snyggare sätt att sköta situationen. 

Sen tycker jag det är helt fel att partier ska gå och besöka skolor. Om något så kan väl partierna hålla en mässa så skolor i trakten kan gå dit och besöka.


   
SvaraCitera

NiklasW:
Eleverna ska stå i fokus genom att få träffa och diskutera politik med samtliga riksdagspartier i Sverige utan att ett 30-tal antidemokratiska vänsterelever ska förhindra dem. 

dem som vill träffa er hade kunnat göra det utanför skolan.


   
SvaraCitera