Aviseringar
Rensa alla

Elevhem?


Ämnesstartare

Den 1 juli får jag ett antagningsbrev från Kitas gymnasie (göteborg) där det står att jag har kommit in på deras affärsprogram.
De senaste åren har intagningspoängen legat på ca 220 p och jag har 250. Är rätt så säker på att jag kommer in.
Nu till problemet; Jag har ingenstans att bo och har inte en aning om man kan söka någon typ av elevhem eller liknande. Studentlägenhet är ju uteslutit då jag inte ska läsa högskola/universitet.
Jag har kollat upp rum på blocket, men ingen vill ha en som är 16, då dom tror att det kommer bli som att ta in en unge man måste ta hand om. Jag är dock väldigt självständig och kommer inte behöva någon som tvättar mina kläder, utan kan göra detta själv. Kan laga mat och diska också för den delen.
Anyhow, vad gör jag? Hittar ingenting om elevhem eller dylikt. Vill hyra från företag inte från privatperson.(helst)


   
Citera

tror att elevhem i princip alltid är kopplade till skolor, så det är nog inte lösningen på ditt problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är nog inte lösningen på ditt problem

vad är lösningen då?


   
SvaraCitera

shorty00:

vad är lösningen då?

det var en svårare fråga.

eftersom du är 16 kan du ju inte ha ngt kontrakt i ditt namn, så det endajag kommer på förutom blocket är att dina föräldrar får stå för kontraktet och du sedan bor i lägenheten.

dock är, vad jag vet, kontrakt i göteborg inte det lättaste att få


   
SvaraCitera

[cry]


   
SvaraCitera

shorty00:

De senaste åren har intagningspoängen legat på ca 220 p och jag har 250

Oj, visste inte att de hade börjat med sån sortering vid gymnasiet. Alla gymnasielinjer låg på 90p när jag skulle välja. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Alla gymnasielinjer låg på 90p när jag skulle välja.

Det gör dom typ fortfarande ^^


   
SvaraCitera

shorty00:

Det gör dom typ fortfarande ^^

Där ser man [cheers]


   
SvaraCitera

Pröva att skriva en annons själv på blocket om att du vill bli inneboende. Har hört att det ska vara effektivare än att svara på andras annonser.


   
SvaraCitera