Aviseringar
Rensa alla

elverk på festival


Ämnesstartare

mörknäs:

rökmaskin vore rätt så värt, faktiskt. funderar starkt på att investera i större mängd kolsyreis för vodkakylningens skull, det kan man improvisera rökmaskin med

Men tänk dig en strobe liksom. Slowmo-fester mitt i natten. Jag kan nog hjälpa dig om du vill, känner en judepolare som ska till Arvika.

Eller en projektor. Jäfflar vad snyggt det skulle kunna bli om man gör det rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Men tänk dig en strobe liksom. Slowmo-fester mitt i natten. Jag kan nog hjälpa dig om du vill, känner en judepolare som ska till Arvika.

jo, stroboskop är snyggt, och lagom overkill. fast jag tänker mig att det inte går att få en skön rigg med ett sånt elverk, med tanke på att de nog kan tänkas orsaka strömspikar. då skulle man ha ett batteri emellan eller nåt, kanske. eller, finns det led-baserade stroboskop?

samt, judar är alltid uppskattat! allt som inte är mongon och frimurare funkar.

Mawns:

Eller en projektor. Jäfflar vad snyggt det skulle kunna bli om man gör det rätt.

som upplagt för filmvisning på storbild! synd att digitala projektorer är dyrt som fan, inget som jag skulle dra med mig på arvika om jag var annat än löjligt rik (eller möjligen hade stulit den av en jude).

dödgrävarn:

Genialt

visst är det? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stroboskop låter bra, men annars är det inte helt fel att pumpa ut musik mitt i natten från massiva högtalare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veritas:

Stroboskop låter bra, men annars är det inte helt fel att pumpa ut musik mitt i natten från massiva högtalare.

nej, hade tänkt skissa på musikspelarprojekt snart, det ska börjas i tid. har en aktiv PA-mixer ståendes i replokal på 600w rms, med 15" sub. låter utav bara helvete, men vågar nog inte dra med den, så det blir något fulbygge istället, om jag lyckas leta rätt på komponenter billigt. kör jag på elverk så blir det nog skivspelare till också, det är jävligt respekt att spela vinyler på festivalcamping!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

eller, finns det led-baserade stroboskop?

Uppenbarligen

Tror att det finns ett program som kan göra din datorskärm till en strobb också, så om man köper en billig pisslaptop så borde man ju få till en strobb som är lagom att använda i ett lagom litet tält. Som ett drägg-alternativ, alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Tror att det finns ett program som kan göra din datorskärm till en strobb också, så om man köper en billig pisslaptop så borde man ju få till en strobb som är lagom att använda i ett lagom litet tält. Som ett drägg-alternativ, alltså.

laptop är tardigt, ska man ha något bärbart så ska man bygga det själv av standardkomponenter! ser mycket hårdare ut. samt, led-strob känns som något för mig. fast aldrig att jag betalar en massa tusenlappar för det bara för att något punkdrägg ska ramla på det. då låter jag elkunnig gitarrist bygga en istället, kan inte vara alltför jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

fast aldrig att jag betalar en massa tusenlappar för det bara för att något punkdrägg ska ramla på det. då låter jag elkunnig gitarrist bygga en istället, kan inte vara alltför jobbigt.

Enjoy [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Enjoy

bara att skala upp projektet 20 gånger eller så, ska man ha elförsörjning så ska man också använda den! [party]

kanske är dags att tänk om namn på camp, det känns som att "camp grand mal" är lämpligt om hela det här projektet blir av [rolleyes]


   
SvaraCitera

mörknäs:

varpå tanken slog mig: jag vet att en del festivaler inte tillåter elverk,

så vitt jag vet finns det inga svenska festivaler som tillåter det.
och tacka fan för det.

Inte så jävla kul att ha en granne som ha ett mindre kärnkrafrverk och 8 marshallstackar och spelar schnappi das kleine krokodil oavbrutet i fem dagar.

tycker du skall lägga ner idén, och vara lite kreativ istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

så vitt jag vet finns det inga svenska festivaler som tillåter det.och tacka fan för det.

de som inte uttryckligen skriver att det inte är tillåtet brukar bara anmärka på saken om någon anser att det är ett problem. och liksom, med på mördarvolym varvat med horst wesel lied så kan ju ingen klaga på att elverket låter för mycket? [party]

typlsd:

Inte så jävla kul att ha en granne som ha ett mindre kärnkrafrverk och 8 marshallstackar och spelar schnappi das kleine krokodil oavbrutet i fem dagar.

nej, sant, sånt får inte förekomma på svenska festivaler. hur skulle det se ut? [rolleyes]

typlsd:

tycker du skall lägga ner idén, och vara lite kreativ istället.

nah, orka mängder av batterier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

å det blir något fulbygge istället, om jag lyckas leta rätt på komponenter billigt

Fylbyggen är oftast det bästa för sådant här.

mörknäs:

kör jag på elverk så blir det nog skivspelare till också, det är jävligt respekt att spela vinyler på festivalcamping!

Det är jävligt ballt. [party]


   
SvaraCitera

mörknäs:

de som inte uttryckligen skriver att det inte är tillåtet brukar bara anmärka på saken om någon anser att det är ett problem.

de flesta festivaler som jag orkat läsa all info om har sagt att elverk är förbjudna.

mörknäs:

hur skulle det se ut?

precis, tänk om folk skulle pissa på öppen gata, bära tyll, slå sina barn, bete sig lösaktigt, sluta duscha och dricka obscena mängder sprit?
Vänta, det där var ju en helt vanligt festival....

mörknäs:

nah, orka mängder av batterier.

Menar mer att du skulle tänka ut helfestliga grejer UTAN ström.
Jag menar, en del av festivallivet är ju trots allt att leva spartanskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

de flesta festivaler som jag orkat läsa all info om har sagt att elverk är förbjudna.

på just arvika så har jag ju sett det innan, iallafall, och inget uppenbart i deras regelverk säger att det inte är tillåtet. det är nog mer fall till fall.

typlsd:

precis, tänk om folk skulle pissa på öppen gata, bära tyll, slå sina barn, bete sig lösaktigt, sluta duscha och dricka obscena mängder sprit?Vänta, det där var ju en helt vanligt festival....

du ser!

typlsd:

Menar mer att du skulle tänka ut helfestliga grejer UTAN ström.Jag menar, en del av festivallivet är ju trots allt att leva spartanskt.

jag har gjort det för många år nu, det är dags för en helomvändning. två flaskor stolichnaya och en kajalpenna i en pikachuryggsäck förlorar sitt hardcorevärde efter några år.

Veritas:

Fylbyggen är oftast det bästa för sådant här.

precis. slänga ihop lite fullödda komponenter som man hittat på någon soptipp och få det att låta utav bara helvete. det är respekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

Jag menar, en del av festivallivet är ju trots allt att leva spartanskt.

Spartanskt kan man leva hemma [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

precis. slänga ihop lite fullödda komponenter som man hittat på någon soptipp och få det att låta utav bara helvete. det är respekt.

Respekt som fan. Men om man bara ska använda det en festivalsommar så behöver det ju inte vara så snyggt gjort.


   
SvaraCitera