Aviseringar
Rensa alla

Emeishan GP 1 (lik en baotian classic 04)


Ämnesstartare

Hejsan! Som rubriken lyder har jag en Scooter moped, namnet var Emeishan GP 1 och jag har faktiskt för mig att modellen är lik en baotian classic (04 modellen, vet ej vad den heter exakt)

När jag först fick mopeden gick den ordentligt fort, den toppade mätaren så långt den gick (ca 65) otrimmad, jag började dock undra om den var trimmad. En dag ramlade skräpet ihop, helt och hållet men den gick fortfarande att köra, saken var den att framgaffeln var knäckt och motorn gick som en kratta.. Vi lämnade då in den och fick tillbaka den snäppet bättre, men fortfarande inte bra nog. Den toppade ungefär 40 i medvind ?! Jag har ingen aning om vad han har gjort med den, men dåligt går den iallafall..

Nu till min fråga: Är det någon som känner till hur man får denna att gå fortare? helst lika fort som förrut men det räcker nog med 50-55 eller så. Blev rätt frustrerad då han sa att den gick som tidigare, men det visade sig att den inte gjorde det som tidigare nämnt.

Snabbt svar är uppskattat, mvh.


   
Citera
Ämnesetiketter

Ofta är det här redan gjort men om det liknar en baotian så kan du ju kolla: vid cdiboxen (har jag för mig) har du samling sladd varav en är rosa, dessa går in i en sockerbit, kolla om metallpluppen i sockerbiten för den rosa kabeln är avbruten, om inte försök dra ur kabeln ur socker biten/knipsa av kabeln. Efter det så har du tagit bort en elektronisk spärr.

Annars kan du ju byta till nåt bättre öppet luftfilter.


   
SvaraCitera

Då utgår jag från att det är en baotian med andra dekaler typ så som kineserna ofta gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack du, ska prova detta frammåt kvällen!


   
SvaraCitera

många ggr så har det redan gjorts i smyg av handlaren.


   
SvaraCitera