Aviseringar
Rensa alla

En + 1 funktion till UM


Nintendos BFF:

och skulle nog mest bli enormt mycket horeri för att få +1or. och jag kan inte riktigt se vilken nytta det skulle göra heller.

Då är det ju bara att dislikea. Folk som horar sig får helt enkelt skylla sig själva.

I övrigt, även om vissa skulle sitta och rösta upp och ned bara för att vara störiga har de ju ändå bara en röst.
Det jag gillar mest med idén är att man ger röst åt folk som kanske inte alltid kommenterar/har lust att skriva exakt samma sak som någon annan redan gjort, får en chans att ändå engagera sig.
Mer engagemang på färre sidor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Då är det ju bara att dislikea. Folk som horar sig får helt enkelt skylla sig själva.

men det är ju ändå störigt, och tror att det skulle skapa en ny sorts mentalitet hos många som inte finns idag.

Miceparade:

på färre sidor.

och varför är detta bra? jag tycker inte att um brukar ha problem med att det skrivs för mycket trådar eller inlägg, ibland snarare tvärt om.

vilket fall som helst så tror jag att någon sorts popularitetsranking skulle leda till enormt mycket mer dåligt än bra.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

men det är ju ändå störigt, och tror att det skulle skapa en ny sorts mentalitet hos många som inte finns idag.

Möjligen, men jag tror att den skulle försvinna när folk fattade att det ändå inte tjänar ngt till.

Nintendos BFF:

och varför är detta bra? jag tycker inte att um brukar ha problem med att det skrivs för mycket trådar eller inlägg,

Tycker inte att det är ett problem som så, utan snarare en tendens bland folk. Exempelvis att man ofta inte orkar läsa igenom en jättelång debattråd, och istället antingen inte skriver sin åsikt längst bak och upprepar vad flera redan har sagt, eller så skriver man ingenting alls.
Eller att folk t.ex citerar någon bara för att visa att man håller med (eller inte håller med), men inte har något annat att tillföra diskussionen.
Personligen skulle jag helt enkelt föredra ett mer komprimerande och lättillgängligare system.

Nintendos BFF:

vilket fall som helst så tror jag att någon sorts popularitetsranking skulle leda till enormt mycket mer dåligt än bra

Ett röstningssystem är inte samma sak som ett rankingsystem. Tycker inte heller att topplistor för individuella användare är en särskilt bra idé. Möjligen att man har en upp/nedröstningssiffra på sin egna presentation snarare än en gemensam topplista, för att minska prestigen. Däremot ser jag en tydlig poäng där t.ex många nedröstningar markerar en kommentar som spam eller frånstötande, ungefär som på youtube. Eller där många uppröstningar uppmuntrar engagerande personer och en god stämning osv etc etc. Fler/större anledningar att göra sin röst hörd, vilket ju är poängen med ett forum.

Det är ett utmärkt sätt att "ge UM tillbaka till medlemmarna" som det ju skrikits om flera gånger.


   
SvaraCitera

framtidskon:

NEJ

Bakåtsträvarn! :'C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Bakåtsträvarn! :'C

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

nej men det skulle va asjobbigt att se inlägg åka upp och ner i popularitetsskalan hela tiden. jag vill inte veta vad alla tycker hela tiden. forumet skulle förlora fokus från att skriva och läsa inlägg till att bedöma popularitet.
dagens generation är alldeles för måna om att spotta åsikter om allt. NÅGOT KAN MAN HÅLLA FÖR SIG SJ NGN JÄVLA GÅNG.
nej
nej
nej nej nej nej NEJ
det är dåligt JÄTTE DÅLIGT


   
SvaraCitera

framtidskon:

jag vill inte veta vad alla tycker hela tiden.

Titta ej då! Kan man ej ta bort det som är dåligt med idén och behålla det som är brraaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Titta ej då! Kan man ej ta bort det som är dåligt med idén och behålla det som är brraaaaa

vadå, vi inför den men gör den osynlig?


   
SvaraCitera

framtidskon:

vadå, vi inför den men gör den osynlig?

Nä, men man behöver inte ha en massa topplistor där saker åker upp och ned. Om folk tvunget vill ha koll på hur många uppröstningar de fått kan man väl få statistiken till sin egna sida eller något, ungefär som hur många besökare man haft eller hur många inlägg man postat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är fortfarande dåligt ara dåligt DÅLIGT DÅLIGT DÅLIGT

tänk om dom som skriver smarta saker får -5 på sina inlägg
då kommer dom sluta skriva smarta saker och bli dumma istället
och tänk om dom som skriver dumma saker får massa plus. då kommer dagens ungdom tro att det är så man ska tänka. varför ska man ta i bedömning vad andra tycker om det man läser, när man läser det? varför vill du inte att ungdomar lär sig tänka självständigt istället för att anpassa sig till majoriteten? varför ska man ens ta majoritetens åsikt i bedömning när man formar sina åsikter, när folk ofta har fel?

och tänk om det kommer folk och förvanskar statistiken
då kan man inte låta bli att själv börja använda den för att rätta till saker och ting igen
och sen blir livet hemskt oc nattsvart när man själv är En Av Dem
det finns så mycket som kan gå fel och det finns ingenting att vinna


   
SvaraCitera

framtidskon:

tänk om dom som skriver smarta saker får -5 på sina inlägg

Då måste det finnas minst 5 personer MER än de 5 som gillar inlägget, vilket sammanlagt blir MINST tio inblandade personer. Förutsatt att det smarta inlägget faktiskt ÄR smart och andra håller med.

framtidskon:

och tänk om dom som skriver dumma saker får massa plus.

Samma som ovan fast tvärtom!

framtidskon:

varför ska man ta i bedömning vad andra tycker om det man läser, när man läser det?

För att kunna sätta det man själv tycker i perspektiv, men främst för att den som skrev det ska få feedback på sin åsikt!

framtidskon:

varför vill du inte att ungdomar lär sig tänka självständigt istället för att anpassa sig till majoriteten?

Det vill jag, fast jag vill också ge de som kanske inte kan eller vågar uttala sig en möjlighet att börja engagera sig och påverka sin omgivning!

framtidskon:

varför ska man ens ta majoritetens åsikt i bedömning när man formar sina åsikter, när folk ofta har fel?

Det behöver man ej, majoritetens åsikt kommer först efter att man yttrat sig. + Skillnaden gentemot hur det är nu är i det fallet inte särskilt stor.

framtidskon:

och tänk om det kommer folk och förvanskar statistiken
då kan man inte låta bli att själv börja använda den för att rätta till saker och ting igen
och sen blir livet hemskt oc nattsvart när man själv är En Av Dem

Det vore faktiskt jättejobbigt :c

framtidskon:

det finns så mycket som kan gå fel och det finns ingenting att vinna

Håller ej med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Det vore faktiskt jättejobbigt :c

JAG SÄGER JU DET!!!!


   
SvaraCitera

Ångrar mig f.ö ang. markera som spam! Gillar ej censur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det skulle typ döda all glädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

jo förstod det när jag läste tråden där hon hade skrivit +1 i

"Hon" är en han.


   
SvaraCitera