Aviseringar
Rensa alla

En Angelägen Matresa - Moderatkvinnornas kokbok


Ämnesstartare

Jag tror jag får köpa kokboken om jag vill, känner mig inte diskriminerad.


   
SvaraCitera
KSENIA

jason:

Jag förstår inte alls det roliga.

Det är nog snarare så att du inte VILL se det roliga, sluta vara en tönt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

Det är nog snarare så att du inte VILL se det roliga, sluta vara en tönt

Det finns inget roligt med det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bästa bokköpet evurr


   
SvaraCitera
KSENIA

Dragula:

Det finns inget roligt med det hela.

Om du ser det ur andra perspektiv än ditt eget kommer du finna det roliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

Om du ser det ur andra perspektiv än ditt eget kommer du finna det roliga

Okej, nu skall vi se detta från den revolutionära vänsterns perspektiv. Ett kvinnoförbund ger ut en kokbok åt kvinnor, samtidigt som det finns massor med kokböcker för män. De har djur i maten, vilket tenderar att vara rätt vanligt inom gastronomin. Det är inte direkt utrotningshotade djur heller. De borde kanske subventionera boken för att stävja den fria marknaden!??! Hell Stalin! \o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir förvånad att moderatkärringarna ens vet vad laga mat är för något, de brukar ju ha en svartanställd invandrare som husslav. Fast de kanske lagar nån maträtt då och då på typ halloweenfester och maskerader när de är utklädda till vanligt folk...


   
SvaraCitera

Jörg Buttgereit:

DE SLÄPPTE EN KOKBOK SPECIFIK KOPPLAD TILL KVINNOR.

Vad hemskt att det finns kvinnor som tycker det är roligt att laga mat [rolleyes]

Jörg Buttgereit:

Ett politiskt parti som kännetecknats av att vara ett snobbigt överklassparti släpper en kokbok full med snobbig mat.

Eller bara lite festligare mat, det är väl just sådan mat man behöver en kokbok till. Alla kan steka fiskpinnar men de flesta behöver ett bra recept när de ska tilllaga ett lamm.

Jörg Buttgereit:

ela grejen är lite som att miljöpartiet skulle släppa en guide i hur man stickar sin egen lusekofta.

Vore väl trevligt om man är intresserad av att sticka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Fast de kanske lagar nån maträtt då och då på typ halloweenfester och maskerader när de är utklädda till vanligt folk...

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Dragula:

Ett kvinnoförbund ger ut en kokbok åt kvinnor, samtidigt som det finns massor med kokböcker för män.

Det är klassproblemen som ligger bakom detta [ops]


   
SvaraCitera
KSENIA

Dragula:

Okej,

MEN FÖR HELVETE GRABBEN NU KOMMER CAPS FRAM. ATT MODERATERNA GÖR 1 KUKBOK DÄR MAN LÄR SIG HUR MAN LAGAR GRÄDDBRÄSSERAD HJÄLMARGÅS ÄR UNGEFÄR LIKA ROLIGT SOM OM ATT VP SKULLE GÖRA 1 OM HUR MAN LAGAR MAKARONER OCH KORV. OCH ATT GÅ UT MED ATT MAN RESPEKTERAR DJUR NÄR MAN INTE GÖR DET ÄR GANSKA MOTSÄGELSEFULLT, OCH MOTSÄGELSEFULLA MÄNNISKOR ÄR DUMMA I HUVUDET (=MAN KAN SKRATTA)

OM DOM DESSUTOMVILL ATT KVINNOR SKA KUNNA NÅGOT FÅR DOM VÄL FÖR FAN GÖRA 1 BOKJÄVEL OM NÅGOT SOM DOM INTE KAN. LAGA MAT KAN BÅDE MÄN OCH KVINNOR PGA: INTE SÅ JÄVLA SVÅRT


   
SvaraCitera

KSENIA:

LÄR SIG HUR MAN LAGAR GRÄDDBRÄSSERAD HJÄLMARGÅS

KSENIA:

INTE SÅ JÄVLA SVÅRT

KSENIA:

GANSKA MOTSÄGELSEFULLT

KSENIA:

(=MAN KAN SKRATTA

huvudet på spiken [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

HJÄLMARGÅS ÄR UNGEFÄR LIKA ROLIGT SOM OM ATT VP SKULLE GÖRA 1 OM HUR MAN LAGAR MAKARONER OCH KORV.

Eller om jag skulle göra en kokbok som innehåller båda dessa saker, då båda sakerna är goda. :O OMG THE FUNNEH!!11

KSENIA:

MÄN OCH KVINNOR PGA: INTE SÅ JÄVLA SVÅRT

DU KAN JU EJ


   
SvaraCitera
KSENIA

Dragula:

Eller om jag skulle göra en kokbok som innehåller båda dessa saker, då båda sakerna är goda. :O OMG THE FUNNEH!!11

DITT SYFTE ÄR FÖRMODLIGEN INTE ATT GÖRA 1 KUKBOK ÅT KVINNOR FÖR ATT "KVINNOR KAN" OCH DU GER INTE UT DEN I MODERATERNAS NAMN
SÅLEDES ÄR DET INTE HELLER NÅGOT ROLIGT I DET

Dragula:

DU KAN JU EJ

DÅ SKULLE JAG VILJA VETA VEM DET ÄR SOM LAGAR MAT ÅT MIG VARJE DAG

Horrorshow:

huvudet på spiken

ATT EN MATRÄTT HAR FINT NAMN BETYDER INTE ATT DEN ÄR SVÅR, LIDER DU AV CP ELLER


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

DÅ SKULLE JAG VILJA VETA VEM DET ÄR SOM LAGAR MAT ÅT MIG VARJE DAG

DU GÖR MEN DET SMAKAR SKIT


   
SvaraCitera