Aviseringar
Rensa alla

En anorektikers matschema?


Ämnesstartare

Jag undrar vad en anorektiker äter på dagen. Jag frågade en liknande fråga i ett annat forum men fick bara svar som "inget inget inget äpple inget inget inget". Det överlever man väl inte på? [tard]


   
Citera

rugguggla:

Det överlever man väl inte på?

Just det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Just det.

hell yeah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Just det.

.... jaha. Jag förstår [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror på hur långt anorexin gått


   
SvaraCitera

frukost: 2 dl fil + müsli och två mackor med smör och skinka 2dl juice
lunch: en normal portion med lagad mat + 2 dl röd mjölk. inkl sås
mellanmål: en korv med bröd, eller två mackor
middag: samma som lunch
kvällsmål: två mackor med smör och skinka och 2 dl juice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En anorektiker äter alltifrån vitkål till lösgodis i en sådan mängd att det över en längre mätperiod blir svältkost.
Förstår att du menar ungefär hur mycket en anorektiker äter men det är helt omöjligt att säga.

En del tränar inte och äter relativt mycket medan en del tränar massor och äter nästan ingenting.
Några äter nästan det som man brukar rekommendera men tränar 23 timmar i veckan och svälter på det sättet.
Några äter 1 gång om dagen, andra tuggar salladsblad 3 gånger i timmen.

Det finns alla varianter och kombinationer, det enda gemensamma är egentligen att alla får i sig på tok för lite.

Man blir inte heller mer anorektisk för att man äter minst.
Det handlar inte om det, även om det troligen innebär mest negativ påverkan på t.ex skelett och muskulatur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen hamnar de ju också i situationer där de är tvunga att äta för att inte avslöja att de är sjuka, så oavsett hur strikt matschemat är det nog inte det enda som äts.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olika för alla, en anorektiker är ju en som inte äter så mycket men ätstörningar finns ju också som bulemi och oxe (vet inte hur det stavas) Anorektiker äter kanske en riskaka och ett glas beroccatablett + vitamintabletter(smarta gör det) och vatten intas för att inte stupa. Vissa använder eferdin och droger för att hålla igång.


   
SvaraCitera

Matschema för anorektiker:

1dl vatten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera