Aviseringar
Rensa alla

En arg blatte talar


Överskattad tramspelle. Han anses vara bevis för att SD inte är rasister eftersom han själv är "blatte". Så tror han att vänstermänniskor stödjer islamism eftersom de är emot muslimhat, så otroligt idiotiskt. I SD-världen finns inget mellanting mellan muslimhat och islamism.


   
SvaraCitera

Jag älskar hans videor. Precis som alla andra håller jag inte med honom om allt, men det är å andra sidan inte särskilt relevant. Det jag älskar med honom är trots allt hans logik och sättet han uppmuntrar folk att tänka själva på, själva åsikterna bryr jag mig inte riktigt om. 

SvenskWithAttitude:

Föredrar att inte läsa politisk vinklad media. Som all media i Sverige är. Man skall ta allt med en lastbil med salt som man läser i Sverige.

Det är i princip samma sak som att man inte gillar att läsa media alls, oavsett var i världen man befinner sig. Media är inte och kommer aldrig någonsin att vara helt ovinklad. Därför föredrar jag att istället läsa så många olika vinklingar som möjligt, så man får ett brett perspektiv. 

magiul:
Överskattad tramspelle. Han anses vara bevis för att SD inte är rasister eftersom han själv är "blatte". Så tror han att vänstermänniskor stödjer islamism eftersom de är emot muslimhat, så otroligt idiotiskt. I SD-världen finns inget mellanting mellan muslimhat och islamism.

Har du ens sett hans videor? Han backar upp i princip allting med logiska resonemang, och hela "blattegrejen" är mer för att jävlas lite smått. 

Dessutom har jag inte hört honom klaga någonsin på att det är dåligt att vara emot muslimhat, bara islamkritik. Det finns en hårfin men väldigt viktig skillnad mellan de orden. 


   
SvaraCitera

magiul:
Överskattad tramspelle. Han anses vara bevis för att SD inte är rasister eftersom han själv är "blatte". Så tror han att vänstermänniskor stödjer islamism eftersom de är emot muslimhat, så otroligt idiotiskt. I SD-världen finns inget mellanting mellan muslimhat och islamism.

Äh, va? Han menar att vänstermänniskor stödjer islamism eftersom de stödjer islamistiska organisationer och företrädare.


   
SvaraCitera

magiul:
Överskattad tramspelle. Han anses vara bevis för att SD inte är rasister eftersom han själv är "blatte". Så tror han att vänstermänniskor stödjer islamism eftersom de är emot muslimhat, så otroligt idiotiskt. I SD-världen finns inget mellanting mellan muslimhat och islamism.

Kan du ta fram bevis på att de är rasister, gärna i partiprogrammet.

Islamism är politisk religon. Som Kristdemokraterna. Har inte mycket med religonen att göra men än att de vill införa religösa reglerna som lagar. 


   
SvaraCitera

Han är bra på att tala, rolig och dum i huvudet. Tvivlar starkt på att han är påläst, i alla fall på de video som jag har sett. 


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Han gillar ju att provocera men det gör inte hans poänger mindre riktiga. Gillar denna om en rätt vanlig förolämpning som har sin grund i  en kass kvinnosyn. Är galet svag för män som kan resonera kring psykologi på ngt vis. Om ser finns substans dvs.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Kul det där med retoriken väst som vill "rädda de stackars muslimska kvinnor"? Mår ni bra av att ännu en gång leka heroes? För alla vet hur det alltid slutar...


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Dessutom ser muslimska föräldrar till flickor att bära slöja i 8-9 års åldern för att vänja sig. Inte för att de är "sexobjekt" något snubben i videon haglar sig ur. Men jag antar att folk vill höra det dem vill höra. Inte konstigt att pga detta ansluts många frivilligt till is.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Det där tankesättet har aldrig någonsin hjälpt någon. De med resurser ska hjälpa dem utan. Det är så världen fungerar. Vi ligger ljusår före vissa länder och kulturer när det gäller rättigheter, sjukvård och samhällsfrågor och det är knappast du som man i bekväma Sverige som får lida för det. 


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

mens: Det där tankesättet har aldrig någonsin hjälpt någon.

Som om västs frihetståg har hjälpt någon...

mens: De med resurser ska hjälpa dem utan. Det är så världen fungerar.

Som om jag motsäger mig detta?

mens: Vi ligger ljusår före vissa länder och kulturer när det gäller rättigheter, sjukvård och samhällsfrågor

I teknologi och infrastruktur, ja. Kultur är däremot en helt annan fråga som ska behandlas utifrån rationellt perspektiv.

mens: det är knappast du som man i bekväma Sverige som får lida för det.

Och så kom det egoistiska argumentet. Lider mina medmänniskor lider jag, till skillnad från svensk mentalitet (ja de flesta).


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Du lider ju uppenbarligen inte av hur andra har det?


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

mens: Du lider ju uppenbarligen inte av hur andra har det?

Svara på mina inlägg istället. 


   
SvaraCitera

mens: men det betyder inte att man ska respektera förtryck bara för att det är kulturellt betingat

Exakt! Där håller jag med dig till fullo. Vi visar verkligen att det inte är väst emot islam genom att plocka bort deras medborgarskap, eller att vara där och skjuta, vi sätter en stor bomb i Syrien, det kommer inte göra att de sprider sig till andra ställen nej, bra tänkt, rationellt och logiskt.... Jag tänker inte bara på Sverige nu, utan jag tänker på dem civila offren där ISIS styr framförallt. Som du säger så ska man inte respektera förtryck. Vi måste sluta gulla med islamisterna och sakta bryta ner islam. Men vi måste göra det produktivt och sätta hjärnan först och tänka framförallt.

mens: Det är bl a där jag inte håller med honom. Han har flera bra åsikter vad gäller kvinnorätt men här missar han flera poänger. Inom spelvärlden ses kvinnor i stort som objekt, vilket ju är rätt logiskt ur en ekonomisk synpunkt då deras huvudmålgrupp är heterosexuella pojkar och män.

Där tänker han iaf och inte kommer med massa faktafel och hjärndöda argument.

mens: Han gillar ju att provocera men det gör inte hans poänger mindre riktiga. Gillar denna om en rätt vanlig förolämpning som har sin grund i  en kass kvinnosyn.

Nej det är en substanslös förolämpning. A jag pekar fuck you det betyder VERKLIGEN att jag vill knulla den jag pekar till. När jag pekar fuck you till min partner efter vi bråkat så är det en komplimang. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk: Har du ens sett hans videor? Han backar upp i princip allting med logiska resonemang, och hela "blattegrejen" är mer för att jävlas lite smått.

Logik är subjektivt, jag tycker inte att han är logisk.

SvenskWithAttitude: Kan du ta fram bevis på att de är rasister, gärna i partiprogrammet.

Deras rasistiska uttalanden är bevis, vad de skriver i sitt partiprogram förändrar inte deras uttalanden. Men de skriver bland annat om "nedärvd biologisk essens" i sitt partiprogram, där har de smugit in rasbiologi. 


   
SvaraCitera

Sägmig:

Nej det är en substanslös förolämpning. A jag pekar fuck you det betyder VERKLIGEN att jag vill knulla den jag pekar till. När jag pekar fuck you till min partner efter vi bråkat så är det en komplimang. 

Fast han gillar att provocera, det är rätt tydligt i hans videor. Sen om man tycker att det är bra eller dåligt är en annan sak. Personligen så är det en av anledningarna till att jag älskar honom. 


   
SvaraCitera