Aviseringar
Rensa alla

En av mina bästa kompisar börjar knäcka mig totalt..


Ämnesstartare

Det är så här. En av mina bästa kompisar har börjat kalla mig dumma saker. Under en diskussion så kan han plötsligt säga "Amen Erik du är ful" eller om man diskuterar kring något så kan han baraarrow-10x10.png "Ja de är ju svårt att missa ditt ansikte" och så skrattar han typ lite.. något han aldrig gjorde förut. 

Han ska alltid hålla på att sänka mig mentalt. Typ "Hörde att man behövde x antal poäng för att komma in där, inget att sikta på" och så säger jag typ "Haha nä sant" och då säger han typ "Du Erik får ju nästan ta å sikta på komvux" säger han och skrattar.

Detta börjar fan bli ett problem då han hela tiden ska försöka sänka mig mentalt. Att tilägga är väll kanske att jag är 1,90 cm lång, smalkroppsbyggnad osv medans han är kort ca 1.65 och lite små mullig. Kan de bero på dålig självkänsla eller något kanske? Han är den endaarrow-10x10.png som kritiserat mitt utseende och han gör de numer "på skoj" eller något varje dag. Hur fan ska man tackla de här, för jag börjar känna mig riktigt värdelös. Det är dock bara mig han kritiserar och inte andra människor. Mot andra klasskamrater osv har han också börjat blivit mer dryg mot men till de säger det inte att det är fula eller så. Har funderat starkt på att säga till honom hur de ligger till och att han får mig att må jävligt dåligt när han hela tiden ska sänka mig mentalt, men jag behöver hjälp av er. Hur ska jag göra?


   
Citera

Säg som det är, skärper han inte sig så slutar du umgås med honom 🙂


   
SvaraCitera

han e avis och måste sänka andra för att höja sig själv, säg till honom ordentligt och skit i va han har o säga för hans åsikter om dig definierar inte hur du är som personer. vill han inte ändra på sig så kan du be han att dra åt helvete och inte ha kontakt med honom mer för så som han beter sig ska inte en vän vara. kram o lycka till =) 


   
SvaraCitera

Har han börjat umgås i andra kretsar på sistone kanske?  


   
SvaraCitera

Säg att du inte vill att han ska bete sig på det viset. Det är jobbigt att skapa en konflikt med någon man tycker om men ibland är det ju nödvändigt.


   
SvaraCitera

hade en nära vän i mellanstadiet som ofta började meningar med "inte för att vara taskig men.." så kom det ngt som var taskigt. tror att jag var den enda som sade ngt till henne om det. hon reagerade genom att börja grina men  skärpte sig sedan och sade det inte lika ofta till mig länge.


   
SvaraCitera

isola: hon reagerade genom att börja grina

:DD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
Säg som det är, skärper han inte sig så slutar du umgås med honom 🙂

han går dock i min klass så de kan nog bli lite knepigt.. men ja är väll enda alternativet 🙁

siceps :
han e avis och måste sänka andra för att höja sig själv, säg till honom ordentligt och skit i va han har o säga för hans åsikter om dig definierar inte hur du är som personer. vill han inte ändra på sig så kan du be han att dra åt helvete och inte ha kontakt med honom mer för så som han beter sig ska inte en vän vara. kram o lycka till =) 

det som då gör mig väldigt sur/besviken är att han måste då sänka en av hans närmaste vänner, vi kan prata och ha kul precis som förut men alltför ofta så ska han fälla någon taskig kommentar om mig oftast. Brukar typ säga samma sak tillbaka oftast men dock inget jag vill eftersom han är min vän.. men han tvingar mig att säga fula ord om honom.
han går ju dessutom i min klass så de är inte bara att bli av med honom :/

S3ON:
Har han börjat umgås i andra kretsar på sistone kanske?  

nej han är med samma fortfarande, vadårå? 🙂

isola:
Säg att du inte vill att han ska bete sig på det viset. Det är jobbigt att skapa en konflikt med någon man tycker om men ibland är det ju nödvändigt.

vi har redan haft lite konflikter som har löst sig, hur ska jag berätta de här då? 🙁


   
SvaraCitera

WinterTime:

han går dock i min klass så de kan nog bli lite knepigt.. men ja är väll enda alternativet 🙁
det som då gör mig väldigt sur/besviken är att han måste då sänka en av hans närmaste vänner, vi kan prata och ha kul precis som förut men alltför ofta så ska han fälla någon taskig kommentar om mig oftast. Brukar typ säga samma sak tillbaka oftast men dock inget jag vill eftersom han är min vän.. men han tvingar mig att säga fula ord om honom.
han går ju dessutom i min klass så de är inte bara att bli av med honom :/
nej han är med samma fortfarande, vadårå? 🙂
vi har redan haft lite konflikter som har löst sig, hur ska jag berätta de här då? 🙁

då kan detta bli ännu en grej som kan lösa sig


   
SvaraCitera

WinterTime: det som då gör mig väldigt sur/besviken är att han måste då sänka en av hans närmaste vänner, vi kan prata och ha kul precis som förut men alltför ofta så ska han fälla någon taskig kommentar om mig oftast. Brukar typ säga samma sak tillbaka oftast men dock inget jag vill eftersom han är min vän.. men han tvingar mig att säga fula ord om honom.
han går ju dessutom i min klass så de är inte bara att bli av med honom :/

du är inte beroende av honom!! ba skit i honom, jag menar det är ju han som gör fel, ine du


   
SvaraCitera

WinterTime: nej han är med samma fortfarande, vadårå? 🙂

nä, man blir som man umgås, ibland. 


   
SvaraCitera

WinterTime: Kan de bero på dålig självkänsla eller något kanske?

Ja. Han har sjukt dålig självkänsla. 


   
SvaraCitera
GraGo

Så till honom eller käfta till tillbaka 

Kan garantera att alla som säger "prata ut om det" inte är kille eller har gått i skolan.


   
SvaraCitera
Too
 Too

Har också varit med om att en kompis sagt elaka saker till mig. Mådde dåligt så klart och mitt självförtroende sjönk så till slut sa jag åt honom att det sårade mig. Han sa att det bara var på skoj och att han aldrig skulle säga sådana saker om han verkligen menade det och nu säger han inget sådant längre eftersom han vet hur jag känner.

Jag tycker du ska säga åt honom att sluta med det där, om han inte är villig att göra det så kanske det inte är värt att umgås med honom. Ta inte åt dig av sakerna han säger, det är antagligen för att han själv har dålig självkänsla som han beter sig på det sättet. Icke!


   
SvaraCitera

WinterTime: Hur ska jag göra?

Säg minst lika elaka saker tillbaka. Han är ingen riktig vän och förtjänar inte bättre. Du kan ju rikta in dig på hans ringa längd, det borde vara en öm tå som du med gott samvete kan stampa på tills han lärt sig att inte jävlas med dig. Föreslår att du i stället för hans riktiga namn börjar kalla honom för Bilbo, Gimli och liknande.


   
SvaraCitera