Aviseringar
Rensa alla

En av mina "bästa" vänner vill vara med min pojkvän...


Juliiiaaa:

det är väl fortfarande fel av henne, som ska vara en av mina bästa vänner, att fullständigt skita i att jag är med honom och trots vetskapen om att jag är kär i honom börja flirta med honom?

Ja, hon verkar vara dum i huvudet och du borde prata med henne.

Har som sagt varit i liknande situation. Pratade med tjejen om att jag blev sårad och att jag tyckte att hon betedde sig som en drygfitta. Hon förnekade men sa upp kontakten med mig och min pojkvän. Mycket skönt.

Juliiiaaa:

Det känns dock nästan lite komiskt att min pojkvän är arg på mig för att min kompis är intresserad av honom...

Baader_Meinhof:

förklara för dig pojkvän att du inte är arg på honom, han kanske tolkade det som att du inte litade på honom och trodde att du trodde att han ville snuska med din vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Ja, hon verkar vara dum i huvudet och du borde prata med henne.

Jo, jag ska göra det.

Baader_Meinhof:

förklara för dig pojkvän att du inte är arg på honom, han kanske tolkade det som att du inte litade på honom och trodde att du trodde att han ville snuska med din vän.

Jo, det knepiga är ju att jag redan gjort det men han fortsätter att verka sur.. Nu säger han till och med att han kanske inte vill träffas idag.. :/


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Jag hade mer än gärna sluppit henne. Men vad kan jag säga till henne när jag pratar om det?

Precis det du känner. Var bara ärlig mot henne och mot dig själv så blir allt bra.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Skulle nog personligen inte vilja vara med den här kompisen.


   
SvaraCitera

Du bör ju prata med pojkvännen om det i alla fall.


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Jo, det knepiga är ju att jag redan gjort det men han fortsätter att verka sur.. Nu säger han till och med att han kanske inte vill träffas idag.. :/

[shake] Jag förstår inte vad han är så arg för [sad]


   
SvaraCitera

tycker både fin pojkvän och kompis låter cp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Juliiiaaa:

Ska jag snacka med min kompis om det?

Visa henne vems han är. Tycker jag.:) Var överdrivet gulliga emot varandra:D


   
SvaraCitera

Ta upp det med henne. På din beskrivning låter hon ju väldigt intresserad. Så jag tycker absolut att hon ska få veta hur du känner.


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Hon sätter sig mellan oss i en redan trång soffa som är till för två när det står en bredvid med dubbelt så stor ledig plats kvar.

Geesh, diskret :c

Juliiiaaa:

Jo, det knepiga är ju att jag redan gjort det men han fortsätter att verka sur.. Nu säger han till och med att han kanske inte vill träffas idag..

Men hallå. Antingen är du sjukt osmidig när du pratar med honom (tror inte det) eller också är snubben överkänslig :l
Blir han sur även om du formulerar det som att du vill be honom om råd? Om du ska säga till henne eller inte liksom.
Vad säger han om du säger att du älskar honom 100 gånger trots att han just nu är ganska tramsig och att du inte vet vad du ska göra med din bästa kompis?

Länka honom till den här tråden 😮


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Juliiiaaa:

Ska jag snacka med min kompis om det?

Juliiiaaa:

Ja


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

slå till horan hur kan du va vän me henne?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Ta upp det med henne. På din beskrivning låter hon ju väldigt intresserad. Så jag tycker absolut att hon ska få veta hur du känner.

Jag har pratat med henne och hon nekade allting. Hon försökte få det att verka som om det var jag som var "boven i dramat" genom att beskylla mig med att vara elak mot henne för att tro så om henne. Jag sa som det var och det dröjde inte länge innan hon tog upp min pojkvän, haha. (y)
Just nu pratar vi dock inte med varandra förutom de tillfällen då vi måste. Hon håller avstånd från både mig och de två andra personerna vi brukar umgås med i vår klass. Även de är två av mina närmsta och de är fullt normala. [bigsmile][bigsmile] Men hon väljer ju själv att inte vara med. Jag hälsade på henne i skolan idag trots omständigheterna och hon hälsade inte tillbaka, så det är ju inte direkt så att vi inte ger henne ett val. Hon får skylla sig själv tycker jag.


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

ag hälsade på henne i skolan idag trots omständigheterna och hon hälsade inte tillbaka, så det är ju inte direkt så att vi inte ger henne ett val. Hon får skylla sig själv tycker jag.

Anledningen till att hon reagerar så är nog att hon känner sig skyldig. Hon skäms nog men vill bara inte erkänna det. Hoppas att hon ger sig med flörtandet också.


   
SvaraCitera