Aviseringar
Rensa alla

En av tre unga mobbas på nätet


Ämnesstartare

Vilken är er erfarenhet? Har ni mobbat andra, har ni själva mobbats?
Friends nätrapport

Med mobbing avses ett upprepat beteende där man trakasserar specifika personer, kallar de för nedsättande saker, försöker försvaga de genom hån m.m.


   
Citera
Ämnesstartare

varken eller 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm har blivit mobbad både via nätet och irl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har blivit mobbad irl och jag tycker att om man har ask.fm eller instagram eller vad fan man nu har så kan man ta bort "anonym" saker till exempel. Har sett folk som har "privata" instagram, facebook och allt så folk borde sluta gråta och ta lite ansvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir kränkt av hur lätt folk ropar mobbing på nätet efter att ha tagit mig genom grundskolan


   
SvaraCitera
Kudhos

Capture_4.JPG


   
SvaraCitera

Kudhos:
Capture_4.JPG

Ignoranta typer


   
SvaraCitera

Har blivit retad irl och mobbad på nätet, grovt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Capture_4.JPG

Det är inte så lätt om man redan mår dåligt, saknar stöd, har låg självkänsla o.s.v. Då tränger orden in i psyket.


   
SvaraCitera

Razor:
Vilken är er erfarenhet? Har ni mobbat andra, har ni själva mobbats?
Friends nätrapport

Med mobbing avses ett upprepat beteende där man trakasserar specifika personer, kallar de för nedsättande saker, försöker försvaga de genom hån m.m.

Vad jag kan se så är det enbart mellan 4%-8% som har blivit mobbade, och en av tre som har blivit kränkta.

Det är en väsentlig skillnad mellan mobbning och en kränkning. En kränkning enligt dagens definition tycker jag att man ska kunna hantera medan mobbning är mycket mer allvarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: Vad jag kan se så är det enbart mellan 4%-8% som har blivit mobbade, och en av tre som har blivit kränkta. Det är en väsentlig skillnad mellan mobbning och en kränkning. En kränkning enligt dagens definition tycker jag att man ska kunna hantera medan mobbning är mycket mer allvarligt.

Det stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är överlag trött på alla dessa undersökningar kring lätta teman som egentligen inte visar någonting. 

Alla som inte hänger på phailbook explicit BLIR "mobbade" hela tiden. Nätet fungerar så. Där det är högt i tak och människor tillåts yttra sina åsikter kommer det att finnas de som kommer med kontroverser och andra som agerar genom pikar eller stöddiga kommentarer. Mot personer som man irriterar sig på kommer man också systematiskt att ge sig på.

Undersökningen är gjord via enkät. Även om det är den vanligaste undersökningsmetoden sätter jag inget större förtroende till den. Andelen drabbade på nätet är förmodligen betydligt större än vad som uppgetts, men långt ifrån lika många känner sig som offer, därav den låga procentsatsen. Jag blir mobbad, och jag måste väl mobba då också antar jag om man nu överskådligt ska rannsaka sitt beteende. Skitsamma och rulla vidare bara och blunda för alla hatare.

Razor: Med mobbing avses ett upprepat beteende där man trakasserar specifika personer, kallar de för nedsättande saker, försöker försvaga de genom hån m.m.

Med de här kriterierna är jag värsta stormobbaren för tusan. Hur ofta ger jag mig inte på vissa personer här inne egentligen? Även om det inte görs med utgång hos personerna själva utan hur de systematiskt rapar en massa dynga så måste jag också slå tillbaka.


   
SvaraCitera

MarcusKing: Har sett folk som har "privata" instagram, facebook och allt så folk borde sluta gråta och ta lite ansvar.

ansvar över vadå?


   
SvaraCitera

Man kan väl blockera mobbarna? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: Med de här kriterierna är jag värsta stormobbaren för tusan. Hur ofta ger jag mig inte på vissa personer här inne egentligen? Även om det inte görs med utgång hos personerna själva utan hur de systematiskt rapar en massa dynga så måste jag också slå tillbaka.

Det finns bättre sätt att kritisera än att håna.


   
SvaraCitera