Aviseringar
Rensa alla

En bekant skyller sitt missbruk på mig


Ämnesstartare

Blir ledsen. [sad] Är ej mitt fel, faktiskt. Det var hans val och jag kunde ej ha påverkat det. Dold text: Försöker i alla fall att intala mig detta...


   
Citera
Arlo
 Arlo

det är väl alltid missbrukarens eget fel eller?

är det missbruk av tyngre sort eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

missbrukare har tyvärr en tendens att skylla på a ndra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arlo:

det är väl alltid missbrukarens eget fel eller?

Det tycker jag att det är fast det finns säkert undantag.

Arlo:

är det missbruk av tyngre sort eller?

Beror väl på vad man räknar som tyngre.


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

okej, men han har ju ändå gjort ett val, betvivlar att du tvingat i honom vilket preparat det nu är under pistolhot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

missbrukare har tyvärr en tendens att skylla på a ndra

Nja, av de jag träffat och pratat om missbruk med har ansett att det har varit deras eget fel. Tycker själv att det är mitt fel, skyller det inte på någon annan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Arlo:

okej, men han har ju ändå gjort ett val, betvivlar att du tvingat i honom vilket preparat det nu är under pistolhot

Ja, precis. Men han anser att jag har romantiserat droger och typ... Fått honom att vilja experimentera. [confused]


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

Geigerzähler:

att vilja experimentera.

där har ni svaret[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Men han anser att jag har romantiserat droger och typ... Fått honom att vilja experimentera.

Det är ju fortfarande hans val, så tycker inte att du ska lägga någon skuld på dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arlo:

där har ni svaret

Ah, precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad för missbruk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

Vad för missbruk?

Just nu är det benso till största delen, men ibland vet jag att han har tar oxycontin (detta skyller han på MIG).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herrns handlingar kan inte skyllas på någon annan än han själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Blir ledsen. Är ej mitt fel, faktiskt. Det var hans val och jag kunde ej ha påverkat

en bekant till mig säger att jag förstört hennes liv. Men jag brukar tänka såhär: det är inte jag som ligger med alla som säger hejtill mig eller byter pojkvän varannan vecka. Allt jag gjorde var att vidarebefodra hennes msn med hennes samtycke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arlo:

det är väl alltid missbrukarens eget fel eller?

Arlo:

men han har ju ändå gjort ett val

fin människosyn du har


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

fin människosyn du har

Men det är ju så. Sålänge ingen fysiskt sett tvingar i en någonting så är det ju ens eget val och beslut.

ont: det är ej ditt fel


   
SvaraCitera