Aviseringar
Rensa alla

En bra dikt till en bästa kompis??


weezy
Ämnesstartare

Jág har en underbar vän vi har varit bästa kompisar sen i 4:an men sen i 7 började vi i oliak skolor men kontakten mellan oss var inte mindre för det. Nu vill jag sika henne en fin dikt som berättar om hur mycket vi betyder för varandra nåfr[smile]a förslag???


   
Citera

Gör det ej.


   
SvaraCitera

weezy:

Jág

[smile]


   
SvaraCitera
sincan

Haha, en sån fin man kan ha på sin lunar sen?


   
SvaraCitera

min bästa kompis har kommit på att han ska skriva tack-dikter till alla som fyller år (började med en tack-dikt till vår tränare till jul), och han skriver dem riktigt bra. även jag fick en när jag fyllde år för två veckor sedan. använd så många internskämt du kan och släng in lite rim. använd dig av
a
b
a
b
eller
a
a
b
b
när du rimmar. tror det heter så iaf. det funkar toppen när han gör det. skulle gärna lägga upp dikten om den inte varit så personlig[wink]


   
SvaraCitera

itch:

Gör det ej.

!


   
SvaraCitera

Tjena Roffe min gamle vän
Jag ber om ursäkt för att jag brände ner ditt hem
Rosor är röda, kanariefåglar är blå
Dina ben är så jävla skeva att du knappt kan gå
Men när grodor sjunger och vinden luktar vår
Ser du fortfarande ut som en gammal fisk täckt av hår
Minns du den dagen vi lekte i sanden?
Du pissade på dig och hade bajs i handen
Du är ful och äcklig, ett vrak ett patrask
Jag hoppas du ramlar och drunknar i snöslask
Jag önskar att du svalde en trasig ölbruk och skar upp din hals
Att du ramlar ner i en köttkvarn när du dansar vals
Du luktar rutten papegoja och din mamma är ful
Jag ska anlita en ryss som ska slå dig blå och gul
Under alla dessa år trodde du att jag var din vän
Men jag ville bara sätta på din syster och bränna ner ditt hem

Amen

/Dvärgpyromanen


   
SvaraCitera

[smile]

Desiderate

Vandra lugnt i brådskan och larmet - minns vilken frid som kan finnas i tystnaden. Lev i sämja med andra människor, så långt det är möjligt utan att förneka dig själv. Hävda din sanning lugnt och högt, lyssna också till vad andra säger, även dårar och ignoranter har sin berättelse. Om du jämför dig med andra, kan du bli bitter och inbilsk, ty det kommer alltid att finnas någon som är bättre eller sämre än du. Gläds åt det du uppnått och de planer du gör upp. Gör det du gör med hjärtat, hur oansenligt ditt arbete än är. När lyckan skiftar är det ett beständigt värde. Var försiktig i dina företag, ty världen är full av svek. Men låt inte detta skymma den sanna dygden, många strävar efter höga ideal och livet är fullt av hjältemod.

Var dig själv och trotsa framför allt inte känslan: var inte cynisk inför kärleken, ty i jämförelse med all strävhet, kyla och alla besvikelser är hon evig som gräset. Mottag sorglöst vad åldern bär med sig, uppge utan bitterhet ungdomens attribut. Utveckla din själsstyrka, så den kan bli ditt värn vid en plötslig olycka. Men plågas inte av fantasifoster. Mycken ängslan föds ur ensamhet och leda. Behåll en sund disciplin men var mild mot dig själv. Du är ett barn av världsaltet, liksom stjärnorna och träden har du rätt att vara här. Oavsett om det står klart för dig eller ej, betvivla inte att världsaltet är sådant som det borde vara. Förbli således i fred med Gud, vad du än tror om hans existens, vad du än upptas av och vad du än åstundar.

I gatularmet, i livets förvirring, förbli i fred med din själ. Med all sin förljugenhet, sin möda och sina skingrade drömmar är denna värld alltjämt härlig. Var aktsam, försök vara lycklig.

- TEXT FUNNEN I EN GAMMAL KYRKA I BALTIMORE, USA, 1692 -


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera