Aviseringar
Rensa alla

en ensam katt i buskarna


Ämnesstartare

Det är en svart katt utanför lägenheten som ligger i buskarna och de låter som den gråter
jag brukar locka fram den och ge den vatten och klappa på den och sånt
den är rätt sällskaplig när den väl kommer fram

har börjat ana att ingen tar hand om den
så ska sätta upp lapp och fråga vems den är 

tror den är hungrig, gör jag fel om jag matar någon annans katt? den kanske bor i husen där borta eller någon annanstans och jag kanske råkar locka den mer och mer till min lägenhet om jag ger den mat?
den ser jättehungrig ut och den är utomhus hela tiden, har inget halsband heller 

Gråter


   
Citera
Ämnesstartare

Vill du ha en katt. Mata den då Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: den ser jättehungrig ut och den är utomhus hela tiden, har inget halsband heller

Du ser ingen märkning i örat eller något heller?


   
SvaraCitera

Hade katt, den sprang rundor ute i veckor i streck bara för att någon gubbe tyckte det var synd om katten och matade den surströmming. Det var inte synd om katten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:
Hade katt, den sprang rundor ute i veckor i streck bara för att någon gubbe tyckte det var synd om katten och matade den surströmming. Det var inte synd om katten

Det är därför jag inte redan matat katten. 

Buddah: Du ser ingen märkning i örat eller något heller?

Ingenting Ledsen 


   
SvaraCitera

FruLiten: Det är därför jag inte redan matat katten.

Än, detta var ett klart rop på "Vad ska jag göra"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ät upp den så slipper den vara hungrig längre Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om ingen svarar på lappen, ta den till veterinären och be dem kolla om den har chipp i nacken. Det är nästan inga katter som har öronmärkning nu för tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam: Än, detta var ett klart rop på "Vad ska jag göra"

Absolut, katten brukar ligga och skrika i buskarna utanför min lägenhet och har gjort det rätt länge. Tycker du att jag ska strunta i den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manul:
ät upp den så slipper den vara hungrig längre Glad

Haha gärna efter hon satt upp lappen också, kul när ägarna ringer, "Ja alltså jag hittade din katt, men jag har ätit upp den nu."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ungefär som en bild på facebook med en bortsprungen katt jag läste en gång.

"Vi hittade den här katten idag och tog in den, vet du vems den är?"

"DET DÄR ÄR MIN KATT. TACK SÅ JÄTTEMYCKET"

"Jaha.. Men alltså nu har vi släppt ut den igen"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Om ingen svarar på lappen, ta den till veterinären och be dem kolla om den har chipp i nacken. Det är nästan inga katter som har öronmärkning nu för tiden.

Får kanske göra det, lite svårt att ta mig till veterinär bara, får nog åka några mil i så fall men kan fråga om min mamma kan köra! men ska absolut sätta upp lapp först. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Får kanske göra det, lite svårt att ta mig till veterinär bara, får nog åka några mil i så fall men kan fråga om min mamma kan köra! men ska absolut sätta upp lapp först. 

Skriv att folk som inte äger katten men vet något gärna får höra av sig till dig också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ge inte katten mat, den kan behöva specialmat och ägarna blir kanske arga då de upptäcker att katten fått annan mat, och katten kan må dåligt

mvh isola


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: mvh isola

Trodde nästan det var isola när jag lästeRodnar


   
SvaraCitera