Aviseringar
Rensa alla

En facebookvän klagade just på att skatten var rena rånet....


Ämnesstartare

Jag rageade och unfriendade henne[blush]


   
Citera
Ämnesstartare

det är rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast å andra sidan, ur ett själviskt perspektiv........................................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på hur man ser det. Om man ser på dom negativa saker skatten går till så är det ju till viss del så. Jag har exempelvis inget emot att skatta, det jag stör mig på är dom jävla vandaler som en del av våra skattepengar går till. Eller såna jävla stolpskott som sitter hemma på soc o klagar på att det inte finns några jobb eller hur svårt det är att få jobb - när verkligheten är att dom inte gör minsta lilla skit för att försöka få ett jobb. Oja, dom finns - tyvärr.

Samtidigt så lär det väl aldrig gå att komma ifrån dom "svarta fläckar" som skatten går till, känns som att det är en del av det hela. Vi bor ju inte i en perfekt värld o lär aldrig göra det. Hellre det än att ha det som i exempelvis USA.

Jag hade nog inte rageat förräns jag försökt prata förstånd med människan, och hade det inte gått, ja då jävlar hade jag inte sett något annat val[ops]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

-6000-nånting i skatt denna månaden [sad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon r retard så orkade nt ens försöka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

-6000-nånting i skatt denna månaden

*Unfriendar*

[rolleyes].

Jag håller dock helt med trådskaparen. Det är väldigt lätt att sitta här och gnälla på att skatten är hög. I många fall är det även samma personer som gnällt på för lågt studiebidrag och för dålig skolmat osv. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pms lr


   
SvaraCitera

Alltså, jag förstår varför folk klagar till viss del. Rätt mycket skattepengar går till helt idiotiska ändamål och jag tror att om vi fick mer insyn i hur skattepengarna distribuerades så skulle det bli uppror.

Samtidigt så är folk idioter och inser inte att det är skattepengar som betalat för deras tandvård, sjukvård, skolgång, vägarna de färdats på, deras mormödrars äldrevård etc. etc. etc. under hela deras liv.

Folk gillar att gnälla. Själv lever jag med det. Som nån sa, hellre hög skatt än att ha det som här (USA).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska adda dig och sen ta bort dig som vän. Försökte göra detta med variabel med han ville inte [sad]


   
SvaraCitera

Säger som Percy Nilegård:
"Det är kul att betala skatt!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar det nya begreppet "facebookvän". ngn bör föra in det i en ny ordbok inom en snar framtid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

det nya begreppet

Så nytt är det la int? [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Så nytt är det la int?

Vad är definitionen av Nytt?
Jag menar nytt för ordboken


   
SvaraCitera