Aviseringar
Rensa alla

En fin vän som har en stor tendens att vara egoistisk m.m.


Ämnesstartare

Man har en kompis som man har haft i stort sett hela livet. Ibland har man så underbart roligt och kan prata med varandra om allt. En riktigt bra vän. Sen ibland är den andre en tendens att vara rätt egoistisk, lite bitchig och taskig. Och ibland när detta kommer fram så är det alltid den som har rätt och kan inte ge sig fast det är ett uppenbart fel denne har gjort. T.ex. skrivit ett agro inlägg på sin blogg om en och ens vänner när denne vet att jag läser den. Och så säger denne att hon skriver vad hon tycker och tänkter där och att folk inte vet hur hennes ton är på rösten när hon skriver det osv. osv...

vad ska man göra? behålla vännen, eller inte? skapa bråk om saken? eller låta det vara?


   
Citera

Skaffa en ny vän! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

be henne att sluta och om hon ändå fortsätter så är det nog klokt att leta andra vänner.[wink]


   
SvaraCitera

Säg till. Men inte "Ahmen iblad vettö så kan du vara så jävlasjäfvisk", utan konkreta grejer.
Det är surt att göra sig av med/byta/komma ifrån vänner man alltid haft. Hade en massa vänner som ung, men en "bas" av vänner som jag alltid haft. Men sen så ba.. man kom ifrån varandra osv. Det var sorgligt. Såg en av dem i en affär för någon vecka sedan. Hon skulle ha barn. Jaha.


   
SvaraCitera

Sluta umgås med puckot. Det kommer göra dig bra även om det kan va hårt i början.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Säg till för fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joo visst ska man göra det men vad ska man börja med att säga? hur kan man börja?


   
SvaraCitera

"du jag tar lite illa upp när du pikar mig på bloggen, sluta med det om vi ska fortsätta vara vänner" ?????


   
SvaraCitera
zIGGE

OF 5:

Sluta umgås med puckot. Det kommer göra dig bra även om det kan va hårt i början.

sämsta. tipset. ever.


   
SvaraCitera