Aviseringar
Rensa alla

En fördom: Snygg - sämre personlighet?


Ämnesstartare

Jag vet att det är nog en av de största fördomarna out there! Men skulle bara vilja höra vad ni har att säga och det ni har upplevt. Stämmer det att ju snyggare personen är, desto tråkigare och sämre personlighet?

Tack för svar! Hoppas på seriösa svar 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

stämmer inte


   
SvaraCitera
Exner

En annan fördom: introvert - nojig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ju folk som är sådär jättemedvetna om att de är skitsnygga och beter sig därefter. Det är inte attraktivt någonstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

En annan fördom: introvert - nojig

Känns som om du syftar på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finns ju folk som är sådär jättemedvetna om att de är skitsnygga och beter sig därefter. Det är inte attraktivt någonstans.

Jo så är det nog. Den här tråden och jag hoppas att folk förstår att jag inte försöker dra ner någon grupp eller "make fun" någon! Den är mer för att spräcka fördomar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stämmer till viss del, som allt annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är inte attraktivt någonstans

och ändå vill du ligga medom[blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

och ändå vill du ligga medom[blush][blush]

bara ibland!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ej. Jag tycker att folk blir snygga tack vare deras personligheter, men jag vet ju ej hur andra resonerar kring detta [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte sämre personlighet eller tråkig, men oftast väldigt mainstream och egoistiska/ytliga. Prioriterar andra saker.


   
SvaraCitera

Folk som är snygga och vet om det har haft en tendens att vara självgoda. Men det finns ju de som är snygga men som inte är självgoda, vilket jag tycker är en majoritet. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Vet ej. Jag tycker att folk blir snygga tack vare deras personligheter, men jag vet ju ej hur andra resonerar kring detta

Jag håller med dig. Yttre säger så otrolig lite om en person och ens yttre kan bli tråkigt :p Jag gillar insidan mer som du.


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

Stämmer det att ju snyggare personen är, desto tråkigare och sämre personlighet?

Nej, och smaken är ju olika, så huruvida man är snygg eller inte skiljer sig ju åt beroende på vem man frågar, så skulle man då vara snäll för dem som tyckte man var ful och elak för dem som tyckte man var snygg?

Men generaliserat ändå: människor som har det lätt pga någon fördel har ingen anledning att ifrågasätta saker och fundera och tänka efter och utveckla sig som människor. Rent allmänt, oavsett vad det gäller. Så om den fördelen inte balanseras upp av någon annan nackdel, så kan man nog bli odräglig. Människor som har det lätt brukar vara sådana.

Det bör väl fungera på samma sätt för denna fördel som för andra fördelar. Men även om man är snygg kan man ju ha andra nackdelar i livet.

Snygga människor kan nog också lätt bli misstänksamma mot andra eftersom ingen vill bli uppskattad enbart för sitt utseendes skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har man varit snygg hela livet har man fått mycket serverat på silverfat. Motgångar föder personlighet.


   
SvaraCitera