Aviseringar
Rensa alla

En fråga


Ämnesstartare

Vet någon något om ''The illuminati''?


   
Citera

Eh.. va? Specificera, snälla.


   
SvaraCitera

är själv medlem, hurså?


   
SvaraCitera

Jag är själv ledare, hurså?


   
SvaraCitera

Illuminati skapades som en vetenskaplig motpol till religionen (under 1500-talet om jag inte minns fel). Dessa jagades friskt av kyrkan, och dog ut under 17XX (om jag minns rätt).
Finns massa konspirationer om att dessa skall finnas kvar, skapa NWO och styra folks medvetande med tandkräm. Finns massa böcker i ämnet.


   
SvaraCitera

Vilket illuminati? Det har genom historien funnits ett antal...men gissar på att du menar det som Dan Brown skriver om ("Bayerska Illuminati")?

Som Tradet säger så har det sedan det grundades på 1770-talet (inte 1500-talet) varit poppis att anklaga dem för NWO (världsregering osv) och en massa andra hemskheter. De anses ofta ha varit en del av frimurarna, vissa påstår att de är aktiva idag, men man brukar vanligtvis vara överens om att de lade ner ca 10 år efter grundandet då de förbjöds av den bayerska staten. De ska till skillnad från frimurarna till huvuddelen bestått av ateister.

Det är ungefär vad jag vet, men jag kan försöka hjälpa dig att leta upp info om du specificerar vad du vill veta.[smile]


   
SvaraCitera

Fremmy:

Vet någon något om ''The illuminati''?

De är oerhört mäktiga och oerhört hemlighetsfulla. Deras största konkurrenter genom historien har varit ZOG samt Reptilerna, de har slagits om världsherraväldet i tusentals år.

För ungefär 70 år sedan så utdelade Reptilerna ett fruktansvärt slag mot ZOG och Illuminati när de genom sin agent Adolf Hitler slog ut halva ZOG:s europasektion. Samtidigt slog de ut en betydande del av Illuminaterna.

ZOG är sedan dess oerhört försvagat men fortfarande inte att underskatta. Reptilerna kontrollerade fram tills nyligen USA genom George W. Bush som är en reptil. Andra kända reptiler är drottning Elizabeth av Storbritannien och Al Gore - samt en hel del som vi inte känner till. Antagligen Fredrik Reinfeldt.

Obama är emellertid Illuminati och är besläktad med såväl den merovingiska kungaätten som farao Akhenaten av Egypten. Andra kända Illuminater är bland annat Henry Kissinger och David Rockefeller.


   
SvaraCitera

Spartakus:

Antagligen Fredrik Reinfeldt.

Ja, jag har börjat undra om inte Lars Ohly, ledare för V, kan vara en reptil också. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, ehm.

Om vi nu antar att allt detta om reptiler och så är sant, var skulle en ''ZOG'' vara och vad är ''Reptilerna''?

Och ja, jag menar detta 'hemliga samhälle'.


   
SvaraCitera

Fremmy:

Om vi nu antar att allt detta om reptiler och så är sant, var skulle en ''ZOG'' vara?

ZOG står för "Zionist Occupation Government", en mäktig judisk organisation som verkar i skuggorna.

Fremmy:

vad är ''Reptilerna''?

Den tidigaste källa som berättar om dem är sumeriska källor som talar om dem som "Anunnaki", de kom från skyn i rymdskepp och dyrkades som gudar. I Bibeln så refereras de till som Nefilim.

De kommer från planeten Niburu som för tillfället är gömd för oss men förväntas återkomma när tiden är inne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Den tidigaste källa som berättar om dem är sumeriska källor som talar om dem som "Anunnaki", de kom från skyn i rymdskepp och dyrkades som gudar. I Bibeln så refereras de till som Nefilim.

De kommer från planeten Niburu som för tillfället är gömd för oss men förväntas återkomma när tiden är inne.

... Va fan.[tard]


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

Spartakus:

Allt - ALLT

[love]


   
SvaraCitera