Forumet - En fråga

En fråga

847 0 33
Hej, jag är en kille som har lite problem.

Det är nämligen så att jag har tänkt börja motionssimma i höst men jag vet inte vad jag ska ha på mig!

Jag är osäker över huruvida jag ska ha på mig speedos eller inte. Att motionssimma i badshorts känns som en mismatch liksom! Ska man göra det väl så ska rätt vara rätt, alltså speedos (eller hajdräkt). Jag är dock osäker.

Bör man ha speedos på sig? Ska jag införskaffa en hajdräkt?

Spana också in:

beror helt på kroppsform osv. men är du inte jättevältränad, har 0 kroppsfett och 0 kroppshår, så undvik speedos. men samtidigt tycker jag att det är skitfult med alla pojkar idag som har typ gigantiska surfarshorts som går nedanför knäna och alltid har "häftiga" mönster. så välj något mittimellan typ!

ärligt talat tycker jag de hade snyggast herrbadmode på typ 60talet. sånnahär tycker jag är snyggt:
Image
Exner:

Finns simhallar där man renar utan klor, men tror tyvärr inte att någon finns i närheten till dig, utom Universitetssjukhusets bassäng för sjukgymnastik.

kanske kan försöka kräva lite sjukgymnasitik för mina händer eller rygg då... eller bara skaffa mig ett stort badkar själv
Postorderhoran:

Tolkar det som att klor torkar ut huden. Det är ju i alla fall ett icke-hudvänligt ämne.

Myeah. Man kan ju vara olika känslig också. Dock torkar varmare vatten ut hud mer än vad kallt vatten gör pga löser upp fetterna i huden, och klor tar hand om smutsen i huden vilket är anledningen till klåda och klordoft.
Är därför man ska duscha och skrubba sig ordentligt innan man går i pool. Vilket iofs borde göra att man blir ännu torrare :s

Oh well, lycka till att motionssimma om vintern.