Aviseringar
Rensa alla

En fråga


Exner

Finns simhallar där man renar utan klor, men tror tyvärr inte att någon finns i närheten till dig, utom Universitetssjukhusets bassäng för sjukgymnastik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Finns simhallar där man renar utan klor, men tror tyvärr inte att någon finns i närheten till dig, utom Universitetssjukhusets bassäng för sjukgymnastik.

kanske kan försöka kräva lite sjukgymnasitik för mina händer eller rygg då... eller bara skaffa mig ett stort badkar själv


   
SvaraCitera
Exner

Postorderhoran:

kanske kan försöka kräva lite sjukgymnasitik för mina händer eller rygg då

Spela vilsen och hjälplös flicka för läkaren, så ordnar han det direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Spela vilsen och hjälplös flicka för läkaren, så ordnar han det direkt.

har endast träffat kvinnliga :C


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

Tolkar det som att klor torkar ut huden. Det är ju i alla fall ett icke-hudvänligt ämne.

Myeah. Man kan ju vara olika känslig också. Dock torkar varmare vatten ut hud mer än vad kallt vatten gör pga löser upp fetterna i huden, och klor tar hand om smutsen i huden vilket är anledningen till klåda och klordoft.
Är därför man ska duscha och skrubba sig ordentligt innan man går i pool. Vilket iofs borde göra att man blir ännu torrare :s

Oh well, lycka till att motionssimma om vintern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Är därför man ska duscha och skrubba sig ordentligt innan man går i pool. Vilket iofs borde göra att man blir ännu torrare :s

tror man ska göra sig ren för att det inte ska ligga massaa hudavlagringar och skvalpa på bottnen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Oh well, lycka till att motionssimma om vintern.

tack!!


   
SvaraCitera
Exner

Postorderhoran:

har endast träffat kvinnliga :C

Kör ful-ensam-och-bitter-stilen, så tycker hon synd om dig.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

tror man ska göra sig ren för att det inte ska ligga massaa hudavlagringar och skvalpa på bottnen...

Det också. Fast är inte så mysigt att gå runt och stinka klor bara för att man inte tvättade sig ordentligt innan. It's a total give away [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Det också. Fast är inte så mysigt att gå runt och stinka klor bara för att man inte tvättade sig ordentligt innan. It's a total give away [blush]

stinker man klor då? jag har alltid fått lära mig att man tvättar sig ordentligt EFTER... :C


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

stinker man klor då? jag har alltid fått lära mig att man tvättar sig ordentligt EFTER... :C

Alltså, det är väl lite både och antar jag. Kloret fastnar i smuts. Har du smuts i huden fastnar det i huden. Så beror kanske på hur noga man tvättar sig vid de båda tillfällena. En vild gissning säger mig dock att det kanske är svårare att få bort kloret om det redan satt sig i huden..

Men tycker det är ganska nasty om folk går i utan att ha tvättat sig ordentligt. Massa hudavlagringar, sekret, urin och avföring som följer med om man inte tvättar sig ordentligt. Vill ej simma runt i detta.
Det enda positiva med gemensamma omklädningsrum är att man kan förhindra folk att hoppa i innan de duschat [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

urin och avföring som följer med om man inte tvättar sig ordentligt. Vill ej simma runt i detta.

what
hur menar du?????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Kör naket, yeah yeah.

håller med, helnäck ska det va![bigsmile]


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

hur menar du?????

Ehm? Om du går i poolen utan att ha tvättat dig ordentligt släpar du med dig en massa skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Ehm? Om du går i poolen utan att ha tvättat dig ordentligt släpar du med dig en massa skit.

men kiss och bajs. Hur ofta drar man med sig sådant.

Jag menar. Jag ahr aldrig sett någon skrubba rent sitt underliv innan de hoppar i simbassängen.


   
SvaraCitera