Aviseringar
Rensa alla

en fråga om djur kött i sverige


Ämnesstartare

hur slaktas djuren till mat i sverige?


   
Citera
Ämnesstartare

Kycklingar hängs upp och ned levande innan dom förs genom ett elektriskt vattenbad, sedan skär man upp strupen på dom så att dom förblöder.

Grisar blir nedhissade i koldioxid, vilket är väldigt stressande och framkallar ångest. Sedan skärs halsen upp och dom förblöder.

Värphöns förs antingen till något av dom två slakterier det finns i sverige för värphöns, eller så fylls deras stall med koldioxid.

Jag är inte säker på hur det är kor, men vet att mjölkkor ofta får stå i slakteriet över natten och inte lbi mjölkade, vilket blir jobbigt för dom. Dom får ofta stå i väldigt trånga utrymmen så dom inte ens kan vända på sig, och pådrivande med hjälp av elstötar är snarare regel än undantag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Sedan skärs halsen upp och dom förblöder.

Är det inte så att de skjuts i huvudet med en sådan ja, pistol med en slags kula som åker in och sedan tillbaka så att de inte känner någon smärta? Iofs kanske det bara tillämpas när de ska avlivas av andra orsaker. Blir väl lite jobbigt att masslakta så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom slaktas inte, dom säljs precis som dom är! Hur dom sen ser ut efter diverse tilllagning så är upp till var o en...


   
SvaraCitera

Grisar blir skållade [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hörde på radion idag att djur ibland kan få "övernatta" på slakteriet innan de slaktas x)
Och även att det kan förekomma "slagsmål" mellan olika djurbesättningar xD
Jag lovar, de sa så! 😀 Så gulligt ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herre Gud de får en spruta så de somnar när de blir gamla.


   
SvaraCitera

ti-92:

hur slaktas djuren till mat i sverige?

Jag tror att Chuck Norris kommer och gör en roundhouse kick på alla djuren sedan äter dm råa, sedan äter vi hans avföring.


   
SvaraCitera

Det är så vitaminer tillförs till köttet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera