Aviseringar
Rensa alla

En fråga om gymnasiets timplan..


Ämnesstartare

För att få plugga vidare efter gymnasiet måste man ha pluggat de där 2500 timmarna eller vad det är.
Du måste även ha minst G i Svenska A, B, Matte A och Engelska A.
Du får ha max 250 timmars IG och resten måste vara minst G för behörighet till vidare studier, dessutom har alla utbildningar olika krav (jag ska gå psykologi och måste läsa till Historia A och Matte B då)

MEN, nu kommer jag nästan 100% säkert få - i idrott, vilket gör att jag bara får 2400 timmar och därför inte kommer vara behörig att plugga vidare :/
Skulle man kunna ersätta idrotten med att lägga in något annat på schemat, utövad kurs då? (ex. psykologi, filosofi eller ett språk) Eller måste det just vara idrott jag har betyg i? -.-


   
Citera
Ämnesstartare

PRATA MED SYON PÅ SKOLAN VAFAN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VI HAR INGEN SÅDAN FÖR FAN D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men tenta idrott då?

eftersom man inte får ge betyg efter fysiska prestationer så är det väl bara som att plugga till vilket annat ämne som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kårvstråganåff:

VI HAR INGEN SÅDAN FÖR FAN D:

[crazy] Vilken dålig skola du måste gå i! [cry]

Fast du borde la få behörighet ändå, ett sträck borde la gå som ett ig? Annars så får du prata med läraren i idrott och fråga hur du ska göra för att få ett betyg? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

men tenta idrott då?

och hur gör man det? 😮

Inte Gugge:

ett sträck borde la gå som ett ig?

Nix, ett streck är ''värre'' än IG.
Får du IG så har du i alla fall fått bekräftelse på att du varit med på lektionerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kårvstråganåff:

och hur gör man det? 😮

fråga din syo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

fråga din syo.

alt idrottslärare då syo fattas.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kårvstråganåff:

Får du IG så har du i alla fall fått bekräftelse på att du varit med på lektionerna.

Men hur vet du att du inte får söka vidare om du har sträck? [no-no]

Inte Gugge:

Annars så får du prata med läraren i idrott och fråga hur du ska göra för att få ett betyg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Men hur vet du att du inte får söka vidare om du har sträck? [no-no]

Fick någon informationslapp samt att syon från grundskolan informerade lite om hela systemet innan vi gick ut :p

köttfärssås:

alt idrottslärare då syo fattas.[smile]

Yea, får väl ta och göra det, bara samla mod till sig och gå och prata med henne på måndag

OT: Hahah, här var mat populärt! xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kårvstråganåff:

Yea, får väl ta och göra det, bara samla mod till sig och gå och prata med henne på måndag

Annars kan du göra som min kompis och säga att du tränar vid sidan om skolan. Så fyller du i ett schema typ.


   
SvaraCitera

Precis, tycker också att du ska prata med din idrottslärare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kårvstråganåff:

VI HAR INGEN SÅDAN FÖR FAN D:

VAFAN HAR NI INGEN SYO? DIN SKOLA FÅR SE TILL ATT SKAFFA EN!

VAD GÅR DU PÅ ETT GYMNASIUM? NÅGOT PRIVAT SOM ÄGS AV ETT MULTINATIONELLT INDUSTRI FÖRETAG?

Jag gick i internat, t.o.m min lilla skola hade syo.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

VAFAN HAR NI INGEN SYO? DIN SKOLA FÅR SE TILL ATT SKAFFA EN!

Det är på G, precis som vår bildsal.
Huhu, går Estet bild och form och vi har inte ens en atelje än! -__-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kårvstråganåff:

Får du IG så har du i alla fall fått bekräftelse på att du varit med på lektionerna.

Men om du kommer på lektionerna men inte deltar så får du ju IG. IG är ju att du bara har närvaro, men inte presterar i ämnet. Fungerar det för dig?


   
SvaraCitera