Aviseringar
Rensa alla

En fråga om gymnasiets timplan..


kosjka:

inte får ge betyg efter fysiska prestationer

Är det sant? Jag fick IG trots att jag tränade vid sida av skolan och skrev träningsdagbok o det; dock ville jag inte vara med 1 moment som jag bara var med på i ettan men sen inte ville vara med på i 2an.

Får jag fråga varför du får streck och inte IG? Har du inte varit med överhuvudtaget? Har läraren inte gett dig något alterativt sätt att nå målen?


   
SvaraCitera

kosjka:

inte får ge betyg efter fysiska prestationer

Är det sant? Jag fick IG trots att jag tränade vid sida av skolan och skrev träningsdagbok o det; dock ville jag inte vara med 1 moment som jag bara var med på i ettan men sen inte ville vara med på i 2an.

Får jag fråga varför du får streck och inte IG? Har du inte varit med överhuvudtaget? Har läraren inte gett dig något alterativt sätt att nå målen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Men om du kommer på lektionerna men inte deltar så får du ju IG. IG är ju att du bara har närvaro, men inte presterar i ämnet. Fungerar det för dig?

Jag är osäker på det där, vet att jag försökte med det på grundskolan men fick endå streck?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kårvstråganåff:

Jag är osäker på det där, vet att jag försökte med det på grundskolan men fick endå streck?

eftersom ig inte finns i grundskolan var det därför.


   
SvaraCitera

Kårvstråganåff:

2500 timmarna

2500 poäng är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver inte nödvändigtvis läsa idrott, men i och med att det är ett kärnämne så är det inte lika lätt att ersätta som ett karaktärsämne. Jag läste inte idrott när jag gick ettan uppbackat med läkarintyg (bytte sedan utbildning och läser det nu). Det vettigaste du kan göra är att prata med en studievägledare och fråga vilken kurs du kan ersätta det med för att få ett slutbetyg som ger dig grundläggande behörighet.

Eller, ja, kan du så borde du fråga din idrottslärare vad du behöver göra för att kunna få ett ig i kursen. Det är ju definitivt enklast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

studievägledare

och så hade de ingen sådan på skolan :pPpPpPpPp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

och så hade de ingen sådan på skolan :pPpPpPpPp

Äh, har de inte det så kontaktar man rektorn och kräver att de hjälper en eller hänvisar en till en annan studievägledare.

För övrigt verkar studievägledare rätt olyckliga. Citat från sam-studievägledaren på min förra skola: "Ja, annars kan du få ett jobb som mig. Och jag hatar mitt jobb."

Min historielärare verkade förvisso lika olycklig. "Ja, så tyckte jag att jag när jag var ung. Och fri. Och lycklig." Samt; "Ja, jag och min fru. Ex-fru. 'obekväm tystnad'".

Jag borde hålla mig borta från internet när jag är full. Berättar anekdoter ingen bryr sig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

idrott är ju ett kärnämne så du måste nog ha G i det.

annars tror jag inte att 2500 p motsvarar timmar. man kan ju intensivläsa vissa kurser osv. borde iaf handla om vad man lär sig och inte hur många timmar man sitter med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

Är det sant? Jag fick IG trots att jag tränade vid sida av skolan och skrev träningsdagbok o det; dock ville jag inte vara med 1 moment som jag bara var med på i ettan men sen inte ville vara med på i 2an.

det är så från min årskull och framåt men idrottslärarna har en tendens att inte lyssna på det örat.


   
SvaraCitera

Kårvstråganåff:

VI HAR INGEN SÅDAN FÖR FAN D:

Alla skolor har en syo, om än kanske inte på plats.

Antalet poäng är ca tiderna som de har beräknat kurserna att ta. Medan MatteB som är en 50p ibland läses under 2 terminer på vissa skolor. Så man kan säga att det är mer riktlinjer än något annat.

Sen har ni inte så att ni kan välja ytterligare kurser? Jag har t.ex. utökat program, dvs att jag läser 350p mer än man ska. Detta kan man ansöka om.


   
SvaraCitera

kosjka:

min årskull

Ah, vilken årgång är du då? (-92?) (du går trean nu?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

Ah, vilken årgång är du då? (-92?) (du går trean nu?)

jag är 92:a.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

2500 poäng är det.

som motsvarar 2500 timmar. 1 poäng = 1 timme.


   
SvaraCitera

puckoboll:

som motsvarar 2500 timmar. 1 poäng = 1 timme.

Kouki:

Antalet poäng är ca tiderna som de har beräknat kurserna att ta

[smile]


   
SvaraCitera