Aviseringar
Rensa alla

En fråga om *kärlek*


jag tänker mig att det borde hänga på ifall pirret i magen är förknippat med specifikt kärleksfulla stunder eller hur personen i fråga är/gör? men det kanske är ihoptrasslat som allt annat. svår problematik att sätta sig in för utomstående tror jag. 

vem är personen? tell me more, tell me more. Oskyldig


   
SvaraCitera
Kudhos

Jag har varit med om liknande. Inte kär i personen men kär i idén av ett förhållande. Tror det är vanligare än vad man tror. Tog ett tag att inse det, men när jag fattade det själv var det lättare att släppa personen och gå vidare. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

går nog ej att veta svaret på det där, i alla fall inte på kort sikt. Efter en tid i relation brukar svaret visa sig rätt tydligt. Men på förhand tror jag det inte går att avgöra.


   
SvaraCitera

det gör väl egentligen marginell skillnad just för er relation, men det kan ju vara värt att utvärdera för att du ska kunna se över dina egna behov och vad du letar efter i relationer. 


   
SvaraCitera

Nachac:
Spelar det någon roll?

det ena är sunt det andra är sjukt


   
SvaraCitera

tevepro: det ena är sunt det andra är sjukt

Come again.


   
SvaraCitera

Nachac: Come again.

tevepro: det ena är sunt det andra är sjukt


   
SvaraCitera

24/7: Vet inte om jag är kär i person eller kär i kärleken. Har ni varit med om detta? Hur vet man svaret?

Låt tiden visa det. Jag insåg efter ett tag att det var kärleken och inte personen jag var kär i. Främst insåg jag det när jag inte tänkte på personen utan mer på vad kärleken innebär (för mig).


   
SvaraCitera

tevepro: tevepro: det ena är sunt det andra är sjukt

Utveckla.


   
SvaraCitera

Nachac:

Utveckla.

tror han förutsätter att ena parten bedrar den andra o du förutsätter att öppenhet råder dvs ni ba pratar förbi varandra


   
SvaraCitera

mpt:hv: tror han förutsätter att ena parten bedrar den andra o du förutsätter att öppenhet råder dvs ni ba pratar förbi varandra

Det är en både en långt gången och omöjlig premiss då originalpremissen var att man själv inte visste.


   
SvaraCitera

Ojoj, svår fråga... :/


   
SvaraCitera

Kräklek finns inte


   
SvaraCitera

Reeeetooo: Kräklek finns inte

Vad finns då?


   
SvaraCitera
mynona

Om ömsesidig förälskelse råder kanske det inte spelar någon roll? När förälskelsen har gått över och man kan se varandra med nyktra ögon så är det dags att avgöra om man är kär i personen eller inte. spontant svar


   
SvaraCitera