Aviseringar
Rensa alla

En fråga till alla Big Smäll-troende...


Ämnesstartare

VEM var det som ORSAKADE er uppdiktade smäll? [cool]

Eftersom ni nu blint tror på den flummiga propagandan att universum ska ha trollats fram av sig själv från tomma intet, efter en blind, herrelös, IQ-befriad hokuspokus-explosion...Bang Bang...så vill jag istället försöka få er att tänka lite mer i vetenskapliga termer... [no-no]

Vad var KAUSALITETEN bakom denna er påstådda smäll? [cool]

Ni verkar ju TRO att det small, så vem ORSAKADE er smäll? [bigsmile]

[y]

Dessutom...egenskaper och potentialer som finns i verkan, måste givetvis även finnas i dess Orsak...alltså måste Orsaken till universums skapelse ha varit ett levande intelligent väsen med en otroligt hög IQ, logisk tankeförmåga och kreativ skaparförmåga...GUD..!!! [y]

Bara någon med en svårt kaotisk hjärna kan på fullt allvar tro att kaos och herrelös informationsfri materia som enda initial-ingredienser skulle kunna leda till något annat än just bara herrelöst kaos... [bigsmile]

Ingen information i input, ingen information i output... [no-no]


   
Citera

Kunde du inte inkluderat denna fråga i någon av dina andra bigbang-trådar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sonecha:

Kunde du inte inkluderat denna fråga i någon av dina andra bigbang-trådar?

Det här är mer en fråga rakt på sak...där jag vill att ni ateister kommer fram med lite egna idéer... [bigsmile]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Det här är mer en fråga rakt på sak...där jag vill att ni ateister kommer fram med lite egna idéer...

Jag anser att det räcker.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=193761&page=1
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=168731&page=1#6084701
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=186816&page=1#6895815


   
SvaraCitera

En teori som jag anser vara ganska pålitlig är ju den som säger att universum har expanderat för att sedan tryckas ihop igen. Och så håller det på. Isåfall skapades universum inte av ingenting, vilket motsäger din löjliga text ovan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

En teori som jag anser vara ganska pålitlig är ju den som säger att universum har expanderat för att sedan tryckas ihop igen. Och så håller det på. Isåfall skapades universum inte av ingenting, vilket motsäger din löjliga text ovan.

Men vem är det som trycker ihop och expanderar universum i all evighet då? [cool]

Sedan så återstår den ack så intressanta frågan var materian kom ifrån... [y]


   
SvaraCitera

Det var jag som byggde jorden. Nu vet ni det.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Men vem är det som trycker ihop och expanderar universum i all evighet då?

Det är inte "någon". Jag kan inte svara på den frågan, men så länge du inte är professor i astrofysik så har du antagligen ingenting att säga till om ändå.

Dödsguden:

Sedan så återstår den ack så intressanta frågan var materian kom ifrån... [y]

Sen återstår den ack så intressanta frågan varifrån din gud kom ifrån[y] Förstår du inte att det finns saker med båda sidor man inte kan bevisa? Det är bara det att religionen har tusen gånger fler argument emot sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Det är inte "någon". Jag kan inte svara på den frågan

Om du inte kan svara på den frågan, hur vet du då att det inte är "någon"..??? [no-no]

uppenbar:

Sen återstår den ack så intressanta frågan varifrån Gud kom ifrån?

Man kan överhuvudtaget inte ställa frågan vem som skapade Gud, för vore Han skapad av någon annan, så vore Han ju i så fall, per definition, inte Gud... [no-no]

Gud är ju per definition FÖRST; alla orsakers Orsak! [y]

Lika dumt som att fråga vad som kommer före A i alfabetet... [bigsmile]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Gud är ju per definition FÖRST; alla orsakers Orsak!

Ja, det är ju väldigt praktiskt att säga så. Slipper man förklara en del.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Gud är ju per definition FÖRST; alla orsakers Orsak

Jaha ok, men om "Big Bang" är ateisternas Gud då? Ingen seriös frågeställning men whatev.


   
SvaraCitera

Det är mer logiskt än religionernas hokuspokus? [confused]


   
SvaraCitera

Varför ska du alltid ha så vridna altenativ till dina pollar? Du får oss inte mer troende genom det här, utan du får oss att hata religion mer. [no-no]


   
SvaraCitera
Mario

Dödsguden:

Lika dumt som att fråga vad som kommer före A i alfabetet... [bigsmile]

@


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Man kan överhuvudtaget inte ställa frågan vem som skapade Gud, för vore Han skapad av någon annan, så vore Han ju i så fall, per definition, inte Gud... [no-no]

Gud är ju per definition FÖRST; alla orsakers Orsak! [y]

Lika dumt som att fråga vad som kommer före A i alfabetet... [bigsmile]

Jag skrattar lika mycket varje gång du svarar så [bigcheers]


   
SvaraCitera