Aviseringar
Rensa alla

En fråga till ateister.


Ämnesstartare

Till alla Ateister.

Kära Ateister, visste ni om att Muslimer generellt talat hatar er?
Muslimer i många länder tycker att en Ateist är den värsta varelsen som finns, vi är mindre värda än Kristna enligt muslimer, kristna och judar tror i alla fall på någonting till skillnad ifrån oss. ( självklart finns det homosexuella och kvinnor som har samma problem i islamska länder )

Muslimer finner närvaron av ateister så äcklig att dom misshandlar och till och med dödar alla personer som säger att dom inte tror på gud.

Vissa ateister, kristna och judar kanske är du en av dom, kritiserar detta beteende, vi älskar alla människor och skulle försvara deras rätt att tro på vad dom vill även om vissa inte håller med ateisternas syn.

Vi tycker att ingen har någon rätt att döda någon annan endast för att deras tro är annorlunda.
känslor väcks och vi blir allt mer misstänksamma mot muslimer, är dom verkligen en del av religionen av fred?

Plötsligt kommer kritiken ifrån andra kristna, judar och ateister, Islamophober!
Varför ger ni er på muslimer?
Det finns TUSENTALS as snälla muslimer, bagaren i pizzerian i city är muslim, ska jag gå och döda han då eller?

- Min fråga till personerna som reagerar illa mot kritik som faller på muslimer och på islam är denna.

Varför försvarar ni personerna som hatar er, och anfaller personerna som slåss för era rättigheter?
Den enda anledningen jag kan komma på är att det är lättare att skylla på offret än att skylla på den skyldiga majoriteten.


   
Citera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Vetenskap och Filosofi


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

det där var ju inte direkt EN fråga.


   
SvaraCitera

JoElite:

Muslimer finner närvaron av ateister så äcklig att dom misshandlar och till och med dödar alla personer som säger att dom inte tror på gud.

jag ser en logisk lucka i ditt resonemang.


   
SvaraCitera

Om vi går tillbaka i tiden och tittar på stora och fina filosofier som har lagt grunden för vårt samhälle så har flera av dem ansett att kättare och ateister är de som är lägst stående, till och med lägre än folk som tillhör en annan religion [wink]


   
SvaraCitera

JoElite:

Det finns TUSENTALS as snälla muslimer, bagaren i pizzerian i city är muslim, ska jag gå och döda han då eller?

allt du skriver känns väldigt generaliserat och extremt.

JoElite:

vi blir allt mer misstänksamma mot muslimer

JoElite:

ger ni er på muslimer

BESTÄM DIG - R U IN OR OUT!!!


   
SvaraCitera

JoElite:

Kära Ateister, visste ni om att Muslimer generellt talat hatar er?

.............................. Är du allvarlig?...................................................................

JoElite:

dödar alla personer som säger att dom inte tror på gud.

Hejsan, jag är ateist, jag lever. Hejsan, jag vill ha fakta på detta.

JoElite:

vi älskar alla människor och skulle försvara deras rätt att tro på vad dom vill även om vissa inte håller med ateisternas syn.

Du har ju hittills talat emot muslimer.

HEJ JAG HETER JO*** JAG GILLAR ATT GENERALISERA. Eller va?


   
SvaraCitera

Skulle inte kunna bry mig mindre om vad folk tycker om att jag inte tror på en gud... jag gillar inte dem heller speciellt mycket [party]


   
SvaraCitera

om du nu har "rätt" (vilket jag starkt betvivlar) i din grova generalisering så förändrar det ingenting.

finns ju betydligt fler som hatar en ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

det där var ju inte direkt EN fråga.

Det var inte direkt 1 svar.

internet:

jag ser en logisk lucka i ditt resonemang.

En ateist är en person som mister en tro på gud...
En ateist och en person som inte tror på gud är samma sak.

mopsen:

BESTÄM DIG - R U IN OR OUT!!!

Pratade ifrån en annan synvinkel, som så här..
Hej arne.
- Hej bertil. ( inte samma person som säger två namn, utan två personer som säger varandras namn )

Idoufe:

Hejsan, jag är ateist, jag lever. Hejsan, jag vill ha fakta på detta.

Du bor i Sverige, vi är ännu en svensk majoritet, här är min källa på muslimer ERKÄNNER att ikke muslimer ska DÖDAS..
Lyssna på när denna väl på pluggade mannen pratar framför flera tusen personer om hur alla som inte tror på gud ska bli dödade.
Publiken ropar: Döda honom,... under lektionen...


   
SvaraCitera

För att generaliseringar har ju inte bevisats genom historiens gång som en dålig idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

finns ju betydligt fler som hatar en ändå.

Hur många av dom är du villig att försvara mot personer som kritiserar dom för att dödshota dig då?


   
SvaraCitera

Troolllllltroolllllltrollll


   
SvaraCitera