Aviseringar
Rensa alla

En fråga till ateister.


JoElite:

Hur många av dom är du villig att försvara mot personer som kritiserar dom för att dödshota dig då?

Varför skulle jag försvara någon av dem. jag ingen välfärdsinrättning.


   
SvaraCitera

JoElite:

Det var inte direkt 1 svar.

du skriver lite skevt. förlåt, men jag vill verkligen förstår vad du menar. [sad] sammanfatta?

JoElite:

Hej arne.
- Hej bertil. ( inte samma person som säger två namn, utan två personer som säger varandras namn )

man bör hålla sig till samma pronom om man skall vara saklig och ej blanda in sig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Varför skulle jag försvara någon av dem. jag ingen välfärdsinrättning.

Exakt min poäng, så varför finns det personer som försvarar muslimer som anfaller dom själva..??

mopsen:

du skriver lite skevt. förlåt, men jag vill verkligen förstår vad du menar. [sad] sammanfatta?

Åh, skulle kanske gjort det tydligare.
Min fråga är, Varför försvarar vissa ateister muslimer när muslimerna helt klart anfaller ateister..?

Makes no sence för mig, enda anledningen jag kan komma på är att dom tycker det är lättare att anfalla offret ( ateister som blir misshandlade och ofta dödade för att dom inte tror på gud )
och försvara anfallaren ( Muslimer som är osäkra i sin egen tro så dom hatar alla som tvivlar på koranen för att det påminner dom om deras egna tvivlan )

Idoufe:

Troolllllltroolllllltrollll


   
SvaraCitera

JoElite:

Min fråga är, Varför försvarar vissa ateister muslimer när muslimerna helt klart anfaller ateister..?

tror vi ser det rätt postkolonialistiskt likt mellanöstern. vi ser oss som fullt mer kapabla att känns medlidnad och förståelse för vi är ju "mer lärda". dessutom har vårt avlånga land mycket varierat sortiment av etnictet(tror jag) och därför har vi kanske en smak av andra kulturer. dvs. vi blir som vi äter. vi blir toleranta med vår vardag.
"vardag"
hoppas jag ej var 1 douchebag nu.


   
SvaraCitera

JoElite:

varför finns det personer som försvarar muslimer som anfaller dom själva..??

gissningsvis för att deras begåvning är i nivå med ett ruttnande äpple.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

.

TACK Mopsen för att du svarade, nu kan jag förstå er bättre, tur att du inte är en person som tycker att man ska förstå din position bättre om du säger att jag är dum i huvudet 🙂
Tack för svaret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

gissningsvis för att deras begåvning är i nivå med ett ruttnande äpple.

-.- du försöker inte ens förstå dig på dom, sluta dumförklara och försök lära dig istället, oftast vet folk varför dom tycker vad dom tycker.
det hjälper inte att du dumförklarar dom, men tack för att du delade med dig av dina åsikter.


   
SvaraCitera

JoElite:

Tack för svaret.

alltid, jag tränar på att artikulera mina poneringar och åsikter utan att bli helt misstolkad dessutom. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Troolllllltroolllllltrollll

Mogen reaktion på att jag precis gav dig bevis på att ateister blir misshandlade och mördade av muslimer för att dom inte tror på gud -.-
Förstår inte riktigt varför du inte bara accepterar att det händer och skapar en åsikt av huvida man borde se detta beteendet som ett hot eller om man bör acceptera muslimerna för vilka dom är och fortsätta att respektera dom..


   
SvaraCitera

JoElite:

En ateist är en person som mister en tro på gud...
En ateist och en person som inte tror på gud är samma sak.

det var inte den logiska luckan.


   
SvaraCitera

Umgås inte med dem som fast tror på en religion. Men jag orkar inte bry mig, dem får tro vad fan dem vill [confused] Att dem dödar oss, är sjukt har dock inte hört fakta som stödjer det du säger, stämmer det så kan man ju alltid hoppas att det kommer en ny hitler.


   
SvaraCitera

JoElite:

Kära Ateister, visste ni om att Muslimer generellt talat hatar er?

Visste du att generellt alla hatar dig?


   
SvaraCitera

JoElite:

Ateist är den värsta varelsen som finns

blir tårögd[cry] tycker dom som tror på en religion är dumma oxå[cool]
Men visst så kan jag förstå att "vissa" verkligen behöver religion[cool]

JoElite:

Det finns TUSENTALS as snälla muslimer

yes


   
SvaraCitera

ja jag hatar dig jävla kafir
gå o dö


   
SvaraCitera

jaha och nazisterna är inte superentusiastiska läsare och fans av expo heller, folk gillar inte sina motståndare, religionen är en neurologisk sjukdom som fuckar upp dom


   
SvaraCitera