Aviseringar
Rensa alla

En fråga till män: Föraktar du lösa tjejer?


Ämnesstartare

mynona:

Ja det har du rätt i, men jag syftade på att det inte bryter mot normen för en man att ligga runt.

Vad menar du med norm? Jag tror det är lika vanligt att män ligger runt som att kvinnor ligger runt.  Tror t.om kvinnor har fler sexpartnes än män vid samma ålder... Skillnaden är väl att det generellt uppskattas mer om män har legat runt än om en kvinna har det...


   
SvaraCitera
mynona

Burg:

Vad menar du med norm? Jag tror det är lika vanligt att män ligger runt som att kvinnor ligger runt.  Tror t.om kvinnor har fler sexpartnes än män vid samma ålder... Skillnaden är väl att det generellt uppskattas mer om män har legat runt än om en kvinna har det...

Vad jag menar med norm är det sista du säger här ovan: "det generellt uppskattas mer om män har legat runt än om en kvinna har det". Det är en gammal norm och tradition som även nu i viss mån påverkar folk eftersom den har funnits så länge.


   
SvaraCitera
mynona

- Razorblade -:
Det är otillräckligt med info i frågan för att jag ska ge mitt svar. Jag har inget emot tjejer som gillar att ha sex med många partners, så länge det inte är tjejer som är svekfulla, manipulativa och lögnare. Om så är fallet är det no mercy!

Hur är det med tjejer som ljuger om att de har haft sex med många och låtsas vara dygdiga eftersom de inte vill bli riskera att bli föraktade pga normen när de inte har gjort något fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvärtom, ju mer lösa tjejer är desto större chans har jag antagligen att få ligg. Så jag protesterar inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Hur är det med tjejer som ljuger om att de har haft sex med många och låtsas vara dygdiga eftersom de inte vill bli riskera att bli föraktade pga normen när de inte har gjort något fel?

Jag syftade på lögn i form av svek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Tvärtom, ju mer lösa tjejer är desto större chans har jag antagligen att få ligg. Så jag protesterar inte.

+1 Blink


   
SvaraCitera
mynona

- Razorblade -:

Jag syftade på lögn i form av svek.

Jaha, du syftade på otrohet i stället för lösaktighet. Det tänkte jag inte på eftersom jag uppfattar det som två separata frågor: man behöver bara ha legat med två killar i hela sitt liv för att vara otrogen. Beklagar missförståndet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Vissa typer av personer som jag inte är särskilt förtjust i har visserligen tendens att vara lösaktiga, men själva runtliggandet ser jag inga direkta problem med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja (Du röstade på detta alternativ

jag kommer från 1 kultur med en sträng sexsyn. detta har satt sina spår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Inte på den första punkten kanske

nä sant
även om det finns de som tycker att män inte ska vara "för erfarna" heller så är det ju verkligen ingenting emot vad kvinnor får utstå

iddqd:
Nej. Vissa typer av personer som jag inte är särskilt förtjust i har visserligen tendens att vara lösaktiga, men själva runtliggandet ser jag inga direkta problem med.

hur är dessa annars? ba undra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: hur är dessa annars? ba undra

Svårt att förklara men de har en tendens att vara ganska dumma i huvudet, bekräftelsekåta samt allmänt krävande att ha att göra med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Svårt att förklara men de har en tendens att vara ganska dumma i huvudet, bekräftelsekåta samt allmänt krävande att ha att göra med

Ja jag måste nog hålla med. Många lösaktiga tjejer jag stött på har ofta haft trassliga uppväxter med sexuella övergrepp och är generellt sett psykiskt trasiga och påfrestande. I andra fall är det ofta vanliga tjejer som är riktigt bekräftelsekåta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: hur kan du se ned på det? personen har ju då problem

Jag tror att jag ser ner på samma sätt på det som med exempelvis rökning. Dålig självkontroll helt enkelt.
(Nu är det ju inte "helt enkelt" men eftersom jag inte har dessa problem så har jag svårt att föreställa mig.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: ser du ner på psykisk ohälsa?

Nej men dålig självkontroll.
Oj köpte jag sprit igen.
Oj drack jag alldeles för mycket igen.
Oj följde jag med ut på krogen igen.
Oj drack jag för mycket på krogen igen.
Oj lät jag mig bli hemsläpad till någon igen.
Många steg där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ej vad som menas med "lösa tjejer".. Äre sådana som är oförsiktiga kanske? 


   
SvaraCitera