Aviseringar
Rensa alla

en fråga utan svar?


dania
Ämnesstartare

Första gången jag skriver här och jag vet inte riktigt om det är rätt kategori och blahyada.. men jag har lite problem och det är att varje gång jag frågar hur jag ska göra med min blyghet får jag svaret, var bara dig själv.

Men HUR fan ska man vara sig själv när man inte vet vem man "själv" är?! [sad]


   
Citera

Du genomgår nog en identitetsutveckling, väldigt vanligt bland ungdomar. Frågar som, vem man är, vad man vill vara, vilka man vill umgås med och sånna saker är oerhört svårt att svara på.

Ett bra sätt att bli av med blyghet är att öva sig så fort man har chansen. Försök att bli av med blygheten så mycket som det går när du är med personer som du känner dig ganska säker med. ex mamma, pappa, kompisar osv. [y]


   
SvaraCitera

Blyghet är det enda äkta i världen. Fortsätt vara blyg.


   
SvaraCitera

x) var själv blyg ett tag typ när jag gick i 4, 5an. Vet inte vad som hände men allt gick bra i livet senare och hm ja och det sägs ju att det visas ofta på utsidan då oxå...... det går förmodligen över mer eller mindre men det beror kanske oxå på vem du är omringad av, dem flesta vad jag sett är bara blyga runt folk dem inte känner sig så bekvämma med, för man är nog inte blyg hemma inte... och blyghet har enliggt mig inte med "identitetsutvecklingen" att göra [shake] identitetsutveckligen ändrar en som person hur man är vad man gillar osv, fast blyg kan man väl vara på många olika sätt i guess....


   
SvaraCitera

dania:

Men HUR fan ska man vara sig själv när man inte vet vem man "själv" är?!

Har du ingen aning alls?


   
SvaraCitera

Fagerjärn:

Blyghet är det enda äkta i världen. Fortsätt vara blyg.

förklara dig


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera