Aviseringar
Rensa alla

En frustrerande sak.


Ämnesstartare

Om man skriver ett långt inlägg, kanske tar en paus och gör något annat när man är halvvägs, för att sedan skriva klart och posta - så händer vad? Jo, man ombeds logga in och inlägget man just skrev är borta.

När man postar efter att ha blivit auto-utloggad på andra forum så slarvas inte inlägget bort, man får istället upp en inloggningsruta och när man loggat in via den så postas det.

Kanske något att ta efter?


   
Citera
Ämnesetiketter

snorunge:

edit-funktion

Finns redan, tryck på pluset och sedan ändra i ditt inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, men synd att det är fade:at? Då tror i alla fall jag som är trött och dum att det inte är tillgägligt.

Annars tycker jag det här är ett jätte jätte fint forum, gillar att det syns när man blir citerad, t.ex.


   
SvaraCitera

om man kryssar i rutan "håll mig inloggad" eller vad det nu kan tänkas stå (när man loggar in, tror jag det är... minns inte) så händer ej detta. det diskuteras med jämna mellanrum och har alltid gjorts. det man brukar komma fram till är att man ska kopiera texten innan man skickar den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

om man kryssar i rutan "håll mig inloggad" eller vad det nu kan tänkas stå (när man loggar in, tror jag det är... minns inte) så händer ej detta. det diskuteras med jämna mellanrum och har alltid gjorts. det man brukar komma fram till är att man ska kopiera texten innan man skickar den.

Jo, jag brukar göra det just på grund av det här, men ibland glömmer man, tydligen.
Visst kan användaren tänka sig för, men att ha en idiotsäker lösning (som vissa andra forum har) gör nog knappast forumet mindre populärt.

Förövrigt har jag för mig att man ibland kan backa och få fram texten igen.
Men, det kanske är för mycket att fixa för ett för litet problem.


   
SvaraCitera

internet:

så händer ej detta

Fast då försvinner ändå det man har skrivit [cute]


   
SvaraCitera

Ctrl+c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Ctrl+c

Ja, men lite som att begära att folk slutar sätta eld på saker så man inte behöver ha en brandkår? 🙂
Det kommer börja brinna ändå.


   
SvaraCitera

[rolleyes][zzz][zzz]


   
SvaraCitera

Samma sak händer mig ibland. [mad]


   
SvaraCitera

snorunge:

Jo, jag brukar göra det just på grund av det här, men ibland glömmer man, tydligen.
Visst kan användaren tänka sig för, men att ha en idiotsäker lösning (som vissa andra forum har) gör nog knappast forumet mindre populärt.

håller med

Inte Gugge:

Fast då försvinner ändå det man har skrivit

jag skriver bara skit så minns inte. var längesen en sån sak hände mig, typ när jag var seriös och ville grejor ca 2006.


   
SvaraCitera

internet:

jag skriver bara skit så minns inte. var längesen en sån sak hände mig, typ när jag var seriös och ville grejor ca 2006.

Mm, samma för mig, fast min pojkvän skriver ju nästan bara seriösa saker så jag får påminna honom att ctrl-c:a varje gång han startar en ny tråd [blush]


   
SvaraCitera