Aviseringar
Rensa alla

En hårddisk låter KLICK


Ämnesstartare

Typ 2-3 gånger per dag så låter en av mina hårddiskar "KLICK". Ett ganska kraftigt sådant!

Den har gjort det i typ ett år men nu vill jag byta ut den för jag ska ändå ha en till.

Saken är den att det sitter 4 diskar i datorn, hur fan ska jag kunna veta vilken som klickar? [tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Ta ut dem en efter en tills du slutar höra klicket?


   
SvaraCitera

hade 1 hårddisk som klickade 1 gång, sen kraschade den[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är rädd för det ljudet!

Byt ut den, fort! [tard]


   
SvaraCitera

Är de lika gamla och av samma märke? Om inte kan du ju testa med den äldsta eller sämsta först..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ta ut dem en efter en tills du slutar höra klicket?

Men det är så långt mellan klicken att det ibland inte ens klickar [sad]

1:a hårddisken: Operativsystem, installerade program
2:a hårddisken: Alla filmer, musik, serier, program mm
3:e hårddisken: Egna program, websidor, bilder
4:e hårddisken: Spegling av 3:e + Skolarbeten

Går ju inte att plocka ut en disk itaget eftersom då kan jag antingen inte jobba eller inte kolla på film =(

Pulsation:

Är de lika gamla och av samma märke? Om inte kan du ju testa med den äldsta eller sämsta först..

Alla är av olika märken och storlek [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Går ju inte att plocka ut en disk itaget eftersom då kan jag antingen inte jobba eller inte kolla på film =(

Lev med klicket då, inte mycket att göra åt saken om du inte vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Lev med klicket då, inte mycket att göra åt saken om du inte vill.

Om jag tar ur en disk så kommer jag inte kunna använda datorn och då kommer jag ju inte kunna höra om den slutat klicka? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Om jag tar ur en disk så kommer jag inte kunna använda datorn och då kommer jag ju inte kunna höra om den slutat klicka? [tard]

Du kan ju ta ut alla utom os-disken. Om det är viktigt för dig - vilket det iofs inte verkar vara - så är det ju värt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Du kan ju ta ut alla utom os-disken. Om det är viktigt för dig - vilket det iofs inte verkar vara - så är det ju värt det.

Men använd hjärnan! Om den klickar ett fåtal gånger per dag. och jag bara har os på datorn. Hur mycket skulle jag sitta på en som det inte finns nått på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Men använd hjärnan! Om den klickar ett fåtal gånger per dag. och jag bara har os på datorn. Hur mycket skulle jag sitta på en som det inte finns nått på?

Men du kan ju för i fasiken testa alla utom os-disken. en i taget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men du kan ju för i fasiken testa alla utom os-disken. en i taget.

Han kan ju faktiskt köra utan os-disken också. Så jobbigt är det inte att använda en live-cd. Har gjort det flera dagar i sträck under vissa perioder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Han kan ju faktiskt köra utan os-disken också. Så jobbigt är det inte att använda en live-cd. Har gjort det flera dagar i sträck under vissa perioder.

Mjo, sant. Men han verkar inte så mottagligt för sådana avanceriteter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Han kan ju faktiskt köra utan os-disken också. Så jobbigt är det inte att använda en live-cd. Har gjort det flera dagar i sträck under vissa periode

Fast eftersom jag behöver programmen samt ett antal bibliotek för att kunna sköta jobb och skola är inte det möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Fast eftersom jag behöver programmen samt ett antal bibliotek för att kunna sköta jobb och skola är inte det möjligt

Skit i att lösa det då. Hoppas den pajar.


   
SvaraCitera